Les Franqueses encarrega al bufet Roca Junyent la defensa de l'Ajuntament en el projecte del soterrament de la ronda

Publicat el 24 d’octubre de 2005 a les 18:55
La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de les Franqueses va acordar la setmana passada aprovar la proposta d'encàrrec al bufet d'advocats Roca Junyent de l'assessoria i defensa jurídica dels interessos del consistori franquesí, tant en via administrativa com en via jurisdiccional, en relació al projecte ''Millora local. Soterrament Ronda Nord de Granollers. Carretera de connexió entre la C-251 i C-17. Tram: Les Franqueses del Vallès''. En la proposta es justifica l'encàrrec per la consideració que les corporacions locals tenen el deure inexcusable de defensar els seus béns i drets mitjançant l'exercici de les accions pertinents.

L'Ajuntament de les Franqueses va fer una sèrie d'al·legacions al projecte al mes de gener, les quals la Generalitat encara no ha respost. Les consideracions del consistori franquesí a la proposta de soterrament que va plantejar la Generalitat són les següents:

1. Accés al sector industrial V: l'avantprojecte de la Generalitat no preveu aquest accés tot i que s'hi va comprometre en el primer projecte de construcció de la Ronda a nivell en la seva totalitat. Es proposa que l'accés es faci per un nou pas inferior independent que ocuparia uns terrenys de titularitat pública. A més, aquest accés donaria continuïtat viària al llarg del marge esquerre del riu Congost, que d'altra manera quedaria interrompuda per la Ronda Nord.

2. Passarel·la per a vianants per sobre de la Ronda Nord: tot i que es preveu en la proposta de la Generalitat la construcció d'aquesta passarel·la que uniria els carrers de Girona i del Migdia a un costat de la rotonda el·líptica de la carretera de Ribes, es creu necessari evitar les rampes en zig-zag per fer més còmode el seu pas i reduir-ne l'impacte visual. És per això que es proposa una passarel·la semicircular.

3. Pas inferior de vianants a la vorera de la carretera de Ribes: tot i que es preveu en la proposta de la Generalitat la construcció d'un pas inferior per a vianants a l'altre costat de la rotonda el·líptica de la carretera de Ribes, l'informe aposta per evitar el traçat en zig-zag, així com la inclusió d'unes rampes paral·leles a les principals que connectessin amb aquestes en un punt intermedi per tal de facilitar el creuament als vianants que circulin pel carrer del Pont. També es creu necessari modificar tant l'amplada com l'alçada del pas per evitar la sensació d'ofec típica d'aquests passos i posar-hi un enllumenat adient.

4. Aparcaments al carrer del Pont: es proposen aparcaments per a turismes a banda i banda del carrer. El carrer del Pont tindria les següents divisions: vorera de 3,25 metres d'amplada, banda d'aparcaments de 2 metres, calçada de 6,5 metres de dos carrils i mitjana d'1,5 metres. Això fa un total de 25 metres, que és l'amplada actual del carrer entre façanes d'edificis.

5. Interrupció del carrer de la Ferreria-camí Antic de Vic: es proposa que el carrer del Pont no permeti la continuïtat rodada del vial format pel carrer de la Ferreria i el camí Antic de Vic. Així, es limiten les interseccions a nivell en el tram central només a les dues rotondes.

6. Es proposa un semàfor de botó per als vianants al carrer de la Ferreria.

7. Es proposa un semàfor de botó per als vianants a la plaça de Francesc Macià.

8. Secció transversal del tram soterrat: es creu necessari que el projecte executiu inclogui tres carrils soterrats en comptes dels dos proposats per la Generalitat. La proposta es justifica perquè la circulació en cadascun dels sentits té una important diferència en el seu funcionament, ja que per als vehicles que circulen en sentit carretera de Cardedeu el tram central no presenta cap intersecció a nivell fins a la rotonada del carrer d'Esteve Terrades (ja dins de la Ronda Sud), en canvi en sentit Canovelles la Ronda té una interrupció a la rotonda del carrer de la Indústria de Canovelles, uns sis-cents metres després de la sortida del tram soterrat. És per això que es considera necessari que en sentit Canovelles el tram soterrat tingui dos carrils per augmentar la capacitat de vehicles que veuran interrompuda la seva circulació a la rotonda del carrer de la Indústria. La inclusió d'aquest tercer carril fa necessària l'eliminació de la paret que divideix en dos el túnel i suposa augmentar en 2,30 metres la seva amplada respecte a la proposta de la Generalitat, perfectament assumibles. Si finalment, per raons de seguretat, es volgués mantenir la paret central de separació de les dues calçades, l'augment d'amplada seria de només 3,5 metres, la qual també és tècnicament factible.