Les Franqueses per la Independència es presenta

L'Assemblea Nacional Catalana continua sumant entitats territorials al Vallès Oriental

Publicat el 30 de gener de 2012 a les 16:45
Desenes de persones es van apropar divendres a Can Font. Foto: Les Franqueses per la Independència

L'associació Les Franqueses per la Independència, secció local de l'Assemblea Nacional Catalana (l'ANC, que està en procés de constitució), es va presentar en societat divendres al Centre d'Art i Noves Tecnologies Can Font. A l'acte, que va aplegar una setantena de persones, hi van participar Ramon Carner, president del Cercle Català de Negocis; Martí Boada, geògraf i naturalista celoní que havia estat membre de l'Assemblea de Catalunya; Jordi Monreal, coordinador comarcal de l'ANC; i Enric Serra, membre de la flamant associació franquesina.

Tal i com va explicar Serra, l’ANC és una organització "transversal", formada per persones que hi participen a títol individual i organitzada en assemblees territorials i sectorials (la majoria sorgides de les plataformes que van organitzar referèndums sobre la independència a centenars de municipis de tot Catalunya, com ara les Franqueses). L’ANC, que es constituirà formalment el dia 10 de març, té com a objectiu impulsar la independència. És a dir, que neix amb el mateix objectiu que l'Associació de Municipis per la Independència, que actuarà des de la via més institucional. Per visualitzar la complementarietat d'ambdues iniciatives, l’alcalde de Vic i promotor de l'Associació de Municipis, Josep Maria Vila d'Abadal, serà present a la presentació de l'ANC.

Present a una vintena de municipis de la comarca
Sigui com sigui, l'ANC s’està escampant ràpidament per tot Catalunya, i el Vallès Oriental no n’és una excepció. A més de constituir-se l'assemblea comarcal, ja hi ha entitats a una vintena de municipis de la comarca, com ara Mollet, Caldes de Montbui, l’Ametlla, Castellterçol, Sant Feliu de Codines, la Garriga, Tagamanent, Cardedeu, Llinars, Sant Antoni de Vilamajor, la Roca o Granollers-Canovelles. I municipis com ara Bigues i Riells estan a punt d’estrenar la seva entitat.

Pel que fa a l’acte de les Franqueses, Carner va sentenciar que en aquests moments, amb els números a la mà, la independència de Catalunya no és només possible, sinó també "desitjable per augmentar el benestar de tots els catalans", tal com ho demostren els estudis que ha portat a terme el Cercle Català de Negocis des de fa alguns anys. Per la seva banda, Boada va assegurar que era independentista "per raons biològiques", com a ser viu que pertany a un entorn, que té un hàbitat i unes condicions determinades.

Finalment, Monreal va explicar als assistents que l'ANC vol ser hereva del llegat de l'Assemblea de Catalunya de fa 40 anys, i que recull i dóna continuïtat a l'ampli moviment social de les consultes independentistes. Monreal va concloure que els objectius que es proposa aquesta associació són "estendre un estat d'opinió favorable a la independència, fins que sigui una elecció democràtica de la majoria de la població, treballant conjuntament amb l'Associació de Municipis per la Independència".

Serra, Carner, Boada i Monreal, a les Franqueses. Foto: Les Franqueses per la Independència