L'Estat formalitza l'estudi informatiu per connectar els vallesos en tren

El Ministeri de Transports continua fent passos per construir un nou tram de vies de l'R8 que uneixi Granollers i Sabadell

Publicat el 19 de març de 2024 a les 20:05
Actualitzat el 19 de març de 2024 a les 20:14
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha formalitzat per 744.150 euros (IVA inclòs) el contracte per a la redacció de l'estudi informatiu de la nova connexió ferroviària de Rodalies entre el Vallès Occidental i el Vallès Oriental, tal com s'ha publicat aquest dimarts en la Plataforma de Contractació de l'Estat.

Aquest estudi compta amb un termini d'execució de 30 mesos i ha estat encarregat a l'empresa TPF GETINSA EUROESTUDIOS, S.L.

Els treballs consisteixen en la definició i anàlisi de les alternatives tècniques que puguin plantejar-se per a la construcció d'una nova connexió de Rodalies entre les línies Barcelona-Sabadell-Terrassa (R4) i la línia Papiol-Mollet (R8), permetent viatjar amb tren directament entre les capitals de totes dues comarques. Així mateix, el contracte inclou la realització d'un estudi de viabilitat d'una nova estació de Rodalies a Ripollet, en la línia R8.

Aquest acord inclou la prestació de serveis d'enginyeria (consultoria i assistència) per a la realització dels esmentats tràmits d'informació pública i audiència a les administracions, anàlisis d'al·legacions i obtenció, si és el cas, de la Declaració d'Impacte Ambiental, fins a l'aprovació definitiva de l'estudi informatiu.

El projecte respon als objectius de l'Estratègia de Mobilitat Sostenible, Segura i Connectada 2030, donant resposta a les necessitats de mobilitat quotidiana dels ciutadans mitjançant modes de transport sostenibles, des del punt de vista social, econòmic i mediambiental.

Aquesta actuació s'emmarca en el “Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030”, document de contingut tecnicoeconòmic que conté la proposta d'actuacions en infraestructura ferroviària i material rodant. Tot això per a donar resposta a les necessitats d'una demanda creixent en la xarxa de Rodalies de Catalunya fins a l'any 2030.
 Neteja