Mariona Serra i Pep Mur són els dos candidats a les primàries d'Esquerra – Acció Granollers

L'executiva valora molt positivament que hi hagi més d'una candidatura, cosa que fa que el procés sigui un exemple de democràcia i participació ciutadana

Publicat el 04 de març de 2014 a les 16:45
Mariona Serra i Pep Mur, els dos candidats a les primàries d'ERC-Acció Granollers Foto: ERC_Granollers

ERC-Acció Granollers ha presentat aquest dilluns les dues candidatures de les primàries que decidiran el candidat del grup a les eleccions municipals de 2015, unes candidatures encapçalades per Mariona Serra i Fernàndez i per Pep Mur i Planas, actual portaveu del grup municipal a l'ajuntament.

Mariona Serra, granollerina de 33 anys i independent, va presentar la seva candidatura el passat 25 de febrer. És llicenciada en Ciències Polítiques a la UAB i té un Màster en Gestió Pública a la UPF. "Sóc aquí gràcies a l'oportunitat que ha donat ERC amb aquest procés participatiu", segons ha declarat. "És molt innovador que un partit polític obri les portes d'un procés intern a la ciutadania. I és una bona forma de treballar tots plegats de manera coherent per escurçar la distància entre l'esfera política i la ciutadania", ha afirmat.

Mariona Serra va explicar com fa unes setmanes el seu company li fa posar a la mà el fulletó d'ERC sobre les primàries obertes i li va dir que allò estava pensat per a ella. "Crec en la política com una eina transformadora. I vull que Granollers esdevingui una ciutat amable on tothom tingui la seva cabuda. Una ciutat que s'adapti als nous temps sense perdre la seva identitat". També assegura que allò que l'ha impulsat a fer aquest pas ha estat el "moment excepcional a nivell polític nacional que estem vivint i que cal tirar endavant des de tots els àmbits. I el municipal és un dels més potents".

Pep Mur, il·lusionat per continuar liderant el projecte
L'altra candidatura és la de Pep Mur, a qui l'avalen més de 4 anys d'experiència com a regidor. Mur ha explicat que, tal com ja va anunciar fa mesos, encara li continua fent il·lusió liderar el projecte d'ERC-Acció Granollers i per això ha presentat la seva candidatura novament. "Crec en la política local i és precisament per poder fer política de proximitat que em fa il·lusió continuar liderant aquest projecte. A més, mentre l'equip de govern sigui el que és, Granollers no donarà el seu suport institucional al procés sobiranista que estem vivim i el Vallès Oriental seguirà sense formar part de l'Associació de Municipis per la Independència (AMI). Per precisament canviar això, també em fa il·lusió continuar".

Mur cosidera que cal fer la ciutat "més participativa" i que és necessari "treballar per transformar Granollers, que fa molt temps demanem sigui de colors". En referència a la participació, Mur va defensar que "les primàries obertes engegades per ERC-Acció Granollers sí són un exemple de democràcia participativa, a diferència de l'actual model de participació de Mayoral". Mur també va voler deixar palès que tant la Mariona com ell son persones amb una dedicació professional, ambdós al sector serveis, i que creuen en la política com un servei i no com una professió. Pep Mur va néixer a Granollers fa 56 anys i és llicenciat en Informàtica a la UAB. Té un postgrau en Direcció d’Info màtica i un altre en Seguretat Informàtica.

Èxit total de la iniciativa
Jaume Profitós, president d'ERC Granollers, ha qualificat com un gran èxit aquesta primera fase de les primàries, "es tracta d'un exercici de democràcia plena perquè hem preguntat a la ciutadania si volien encapçalar el projecte d'ERC-Acció Granollers i per fer-ho només havien de compartit els valors d'ERC de democràcia, de país, d'independència i de participació. Estem molt satisfets amb aquesta resposta que demostra Sí o Sí de forma exemplar què és la democràcia participativa en un procés que es fa per primer cop en la història de la ciutat. Perquè votar sempre és molt positiu", va etzibar Profitós. "Als inicis dels anys 90, ERC va proposar per primer cop peatonalitzar la carretera, projecte que va culminar al 2010. Amb les primàries obertes que hem organitzat segurament passarà el mateix i en els propers anys podrem veure com la resta de partits de la ciutat implanten aquesta nova forma de fer política, més oberta i democràtica".

Finalment, Isabel Alcalde ha mostrat la seva satisfacció per la presentació d'una candidatura provinent de la societat civil. "Estem molt contents que la Mariona hagi fet aquest pas endavant. Ara li toca a la Junta Electoral pilotar aquest procés per a que tothom que ho vulgui pugui participar en aquest procés amb el seu vot i les seves propostes".