Mayoral diu que cal treballar perquè els presos polítics «puguin estar entre nosaltres al més aviat possible»

L'alcalde de Granollers lamenta que "desitjava una sentència que facilités el retorn a la política"

Publicat el 14 d’octubre de 2019 a les 21:50
Actualitzat el 14 d’octubre de 2019 a les 22:14
L'alcalde de Granollers, Josep Mayoral (PSC), ha defensat aquest dilluns que cal treballar perquè els presos polítics "puguin estar entre nosaltres al més aviat possible". En un missatge difós a través de la web municipal, el batlle ha lamentat que "desitjava una sentència que facilités el retorn a la política. Que contribuís a tancar ferides. No ha estat així. Ens trobem davant d’una sentència molt dura". Tot i això, Mayoral ha insistit, tal i com ja va fer l'Onze de Setembre, que "cal obrir de nou el camí del diàleg, conscients, però, de la dificultat de retornar a la normalitat institucional a Catalunya mentre hi hagi a la presó líders socials i polítics que representen una bona part del país”. 

L'alcalde socialista ha insistit que "el conflicte polític de l’encaix de Catalunya i Espanya requeria solucions polítiques. Dissortadament el camí que es va obrir va ser un altre. Unilateralitat i judicialització. I el patiment de molta gent. Especialment el de dirigents polítics i socials que s’han vist privats de llibertat en una llarga i incomprensible presó preventiva".

Per tot plegat ha receptat "retornar a la política" i "buscar amb coratge noves propostes que ens permetin buscar solucions al greu moment que vivim".