Els sindicats CNT i CGT han arribat aquest dijous a un acord amb la direcció d’Imesapi, l’empresa que fa el manteniment de l’enllumenat públic de Granollers i les Franqueses del Vallès, sobre l'aplicació de l'ERO temporal al centre de treball de la capital de la comarca. Treballadors i companyia posen així punt i final a un conflicte que va suposar una vaga indefinida de 36 dies al servei de manteniment d'enllumenat públic d’ambdós municipis, i al manteniment dels equipaments municipals, tasca que també porta a terme Imesapi.
De fet, va caldre més d'un mes de vaga indefinida per a que empresa i treballadors, amb la mediació de l'Ajuntament de Granollers, assolissin la setmana passada un preacord que finalment ha permès posar fi al conflicte. Un conflicte que va suposar una dotzena de manifestacions i protestes, amb el suport de veïns del Vallès Oriental.
Les seccions sindicals de CNT i CGT i la direcció de l'empresa assoleixen un acord sobre l'aplicació al centre de treball de Granollers de l'ERO temporal signat a Madrid. La mesura es basa en la rotació de tota la plantilla. És a dir, que cada setmana, i durant 19 setmanes, un dels treballadors s'haurà de quedar a casa sense cobrar. Així, la mesura l'impacte de l'ERO recau "solidàriament" sobre el conjunt de la plantilla, segons apunten els sindicats. Només dos treballadors no entraran en aquesta rotació. La CNT i la CGT consideren que "és un bon acord, perquè no suposa enviar a ningú a l'atur tant de temps com es pretenia en un principi". Els treballadors iniciaran la rotació que marca l’ERO temporal el dilluns 21 de gener, i l’acabaran el 31 de maig.
Acord sobre l'ERO a l'empresa de l'enllumenat de Granollers
Societat
Direcció i sindicats d'Imesapi pacten que l'expedient temporal afecti a tots els treballadors, però només durant una setmana cada un
ARA A PORTADA
-
Societat Les ramaderes alcen la veu al Vallès: «Estem trencant estereotips» Bernat Castanyer Colomer | ACN
-
-
-
Societat Vilamajor suprimirà un carril bici nou de trinca després d'una consulta popular Bernat Castanyer Colomer
-
Societat Suspenen els desnonaments del bloc la Moreneta previstos aquest octubre a Sant Celoni Bernat Castanyer Colomer
Publicat el
17 de gener de 2013 a
les 20:00
Et pot interessar
-
Societat
Troben al mar a Sitges el cos del menor desaparegut a Granollers durant el temporal
-
Societat
Centenars de persones es bolquen en la recerca del menor desaparegut durant el temporal
-
Societat
Granollers, epicentre d'una tempesta que «no estava prevista»
-
Societat
Aliança entre Veolia, ajuntaments i Creu Roja per impulsar l'ocupació entre població vulnerable
-
Societat
Els Bombers mantenen un dispositiu d'extinció a l'incendi de Sant Quirze Safaja
-
Societat
Berta García, una de les millors notes de la selectivitat de 2025: «La universitat t'obre la ment»
