Adjudicades les obres de soterrament de la ronda Nord de Granollers

Publicat el 02 de novembre de 2005 a les 14:59
La Generalitat ha adjudicat diversos projectes de millora de carreteres d'arreu de Catalunya, que suposaran una inversió de 53 MEUR. Entre aquests, cal remarcar el soterrament de la ronda Nord de Granollers al seu pas pel barri de Can Calet
per un import de 14 MEUR. Aquesta actuació permetrà reduir l'impacte d'aquesta via al seu pas pel barri de Can Calet, a les Franqueses del Vallès, una zona molt densament poblada. Està previst que les obres comencin l'hivern vinent i tinguin un termini d'execució de 18 mesos.

La ronda Nord de Granollers, juntament amb la ronda Sud, formaran una circumval·lació que contribuirà a comunicar diversos barris de Granollers i reduir el pas del trànsit pel centre del municipi, alhora que millorarà les connexions de la carretera C-17 amb la B-40 i l'autopista AP-7.

El 14 de juny passat va entrar en servei de forma parcial el primer tram de la ronda, entre l'encreuament amb la carretera de Cardedeu-Sant Celoni (C-251) i la rotonda de connexió amb l'N-152a (rotonda de Can Mònic), de 2,3 quilòmetres de longitud. Les obres de la segona fase, que comprenen un tram de 2,1 quilòmetres fins a la connexió amb la C-17, van començar el quart trimestre de 2003 i conclouran l'abril de 2006.

Descripció de les obres

L'actuació se situa en un tram d'uns 800 metres de longitud a cavall de la primera i segona fase; en concret, entre el pas inferior de la línia del ferrocarril de Portbou i el riu Congost. Dins d'aquest tram, estaran soterrats prop de 400 metres, entre la rotonda de l'N-152a i la rotonda de la plaça de Francesc Macià.

La via soterrada tindrà 5 metres d'alçada mínima i constarà de dos carrils de 3,5 metres d'amplada, vorals externs d'1,5 metres, vorals interiors d'1 metre i mitjana d'1 metre d'amplada. En aquest tram, se superposaran dues calçades: la de la superfície, de quatre carrils (dos per sentit de circulació), per al trànsit urbà, i la soterrada, de dos carrils, per a l'interurbà (un per cada sentit de circulació).

Al túnel s'hi instal·laran el sistema d'enllumenat i ventilació i elements de seguretat com ara mesures antiincendi i sistemes de control del trànsit.

Mesures correctores d'impacte ambiental de la Fase II 0,4 MEUR
Conjuntament al soterrament, també s'han adjudicat les mesures correctores d'impacte ambiental de la fase II de la ronda Nord per un import de 0,4 MEUR. Està previst que aquestes obres s'executin durant el primer trimestre de l'any 2006, amb un termini d'execució de 2 mesos.

Les obres corresponen a l'adequació paisatgística i ambiental dels terrenys afectats i inclouen elements com ara la revegetació dels talussos i espais propers afectats per l'obra, l'adequació de passos de fauna, barreres acústiques o l'execució d'obres complementàries de drenatge.