El Conseller d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, Antoni Siurana, el rector de la Universitat Politècnica de Catalunya, Josep Ferrer, el director de l'àrea municipal de l'Agència de Residus de Catalunya, Josep Simó, i l'alcalde de Mollet, Josep Monràs inauguraran avui dimecres, 16 de novembre el Centre Tecnològic GIRO (Gestió Integral de Residus Orgànics). Es tracta del primer centre d'aquestes característiques que hi ha a Catalunya amb seu a Mollet del Vallès. Un centre que promou àmbits de recerca, desenvolupament tecnològic, formació de postgrau i formació continuada, assessorament a l'Administració pública i a empreses, un observatori tecnològic i serveis avançats d'innovació tecnològica.
A Catalunya, anualment, es generen uns trenta milions de tones de residus orgànics d'origen molt divers purins, fems, fangs d'estacions depuradores, residus industrials orgànics... Per al desenvolupament d'eines metodològiques i tecnològiques, de gestió i de tractament és necessària la integració de diferents àmbits del coneixement científic i tecnològic.
El Centre Tecnològic per a la Gestió Integral dels Residus Orgànics va començar la seva activitat el passat 3 d'octubre, al capdavant de la qual hi ha Xavier Flotats, doctor enginyer industrial (UPC), que n'és el director.
Aquest Centre està impulsat per l'Ajuntament de Mollet del Vallès, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA), empresa pública adscrita al departament d'Agricultura,

ARA A PORTADA
Publicat el 16 de novembre de 2005 a les 10:23
Et pot interessar
-
Societat Una delegació del Vallès Oriental participa dels actes de l’alliberament de Mauthausen
-
Societat Barnusell: «Ampliar el parc d’habitatge de lloguer assequible a Granollers és una prioritat»
-
Societat L’abril de 2025 tanca amb una intensa davallada de l’atur al Vallès Oriental
-
Societat Granollers rep el reconeixement com a Ciutat de la Ciència i la Innovació
-
Societat L'Hospital de Granollers s'ampliarà amb deu quiròfans nous
-
Societat Bigues i Riells del Fai es prepara per a la campanya de prevenció d'incendis