Les últimes hores, diversos usuaris de les xarxes socials han alertat que han aparegut diversos exemplars de peixos morts a la bassa del parc del Falgar i la Verneda, a les Franqueses.
L'Ajuntament franquesí ha emès un comunicat en què explica els motius que hi hauria darrere d'aquest fet: per una banda, la manca d’oxigen deguda a les altes temperatures de la darrera setmana; i, per l'altra, el funcionament deficient del sistema de bombeig de l’aigua que alimenta la bassa, que hauria obturat la bomba que impulsa l’aigua des de la depuradora de la Garriga fins al sistema de llacunes, a la part nord del parc, també hauria contribuït a la baixada de l’oxigen dissolt a l’aigua. A més, aquestes dues problemàtiques haurien fet proliferar més algues a la superfície.
El consistori afegeix que en les pròximes hores "es procedirà a avaluar l’avaria de la bomba i a fer la neteja necessària perquè torni a circular l’aigua en el sistema de llacs i millorar els nivells d’oxigen del medi aquàtic". Pel que fa als exemplars de carpes que han aparegut morts, expliquen que "es tracta d’una espècie no autòctona i introduïda de manera artificial".
Finalment, l'Ajuntament explica que aquest matí s’ha fet una primera valoració visual de la zona i "s’ha constatat que, tot i aquest episodi de calor i sequera acusades, la situació de la zona humida és bona i manté els exemplars d’ocells habituals durant aquest època de l’any".
Apareixen peixos morts al parc del Falgar, a les Franqueses
Societat
L'Ajuntament diu que és culpa de les altes temperatures i el funcionament deficient del sistema de bombeig de l’aigua que alimenta la bassa
ARA A PORTADA
-
Esports Granollers s'aboca al Tour: estelades, eufòria i Vineggard amb mascareta Bernat Castanyer Colomer
-
Cultura El Museu de Cardedeu enforteix el vincle amb el modernisme i presenta estratègia fins a 2030 Redacció
-
-
Societat Tanca Can Guerris, la històrica botiga de vetes i fils: «Sant Celoni ens ha estat fidel» Bernat Castanyer Colomer
-
Societat Berta García, una de les millors notes de la selectivitat de 2025: «La universitat t'obre la ment» Bernat Castanyer Colomer
Publicat el
30 d’agost de 2023 a
les 19:14
Actualitzat el
30 d’agost de 2023 a les
19:40
Et pot interessar
-
Societat
Els Bombers mantenen un dispositiu d'extinció a l'incendi de Sant Quirze Safaja
-
Societat
Estabilitzat un incendi en una empresa amb risc químic a Mollet del Vallès que deixa nou ferits
-
Societat
S'esfondra part d'un pont de la Garriga afectat per les obres de l'R3
-
Societat
Resolta la fuita en un tren de mercaderies perilloses al Vallès
-
Societat
La Grossa de Cap d'Any deixa dos premis als Vallesos
-
Societat
Renfe i el Govern ampliaran finalment la freqüència dels busos entre la Garriga i Barcelona pel macrotall de l'R3
