Aprovada lla millora del nus ferroviari de Mollet per 97,35 Meur

Publicat el 14 de setembre de 2007 a les 17:53
 
Aquesta actuació, juntament amb el projecte d'instal·lació del tercer carril en el ramal Papiol-Mollet autoritzat també pel Consell de Ministres el passat 20 de juliol, permetrà la circulació de trens de mercaderies i viatgers tant en ample ibèric, com en ample internacional.

Les obres permetran l'accés per aquest ramal a les noves circulacions de mercaderies de la Línia d'Alta Velocitat Barcelona-Frontera francesa, evitant el seu pas pels túnels urbans de Barcelona.

L'actual línia fèrria de Castellbisbal/Papiol a Mollet-Sant Fost, també coneguda com a Ramal Papiol-Mollet, passa per les comarques del Vallès, al nord de la ciutat de Barcelona, té una longitud total d'uns 27 quilòmetres i es va posar en servei el 1982 amb l'objectiu fonamental d'evitar el pas, pels túnels urbans de Barcelona, als trens de mercaderies.

Des de maig del 2005 el tram comprès entre Castellbisbal i Cerdanyola-Universitat és utilitzat també pels trens de rodalies de la línia C-7 del nucli de Barcelona, amb parades intermèdies en els baixadors de Rubí i Sant Cugat.

La construcció de la Línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-Frontera Francesa, en ample internacional (1.435 mm), planteja una nova situació a l'hora de decidir els encaminaments dels trànsits de viatgers i mercaderies.

Les obres avui adjudicades permetran que pel ramal Papiol-Mollet puguin circular tant els trens de mercaderies en ample ibèric --ja siguin amb origen o destí a Barcelona o siguin trens en trànsit en els dos sentits-- com els nous trànsits de mercaderies en ample internacional amb origen o destí a la frontera francesa, que circulen per la nova Línia d'Alta Velocitat.