La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de les Franqueses
va aprovar l'acord que permet la signatura del conveni de col·laboració a subscriure entre el Departament de Política Territorial i Obres Públiques i el consistori franquesí pel tema del soterrament de la Ronda Nord entre la rotonda de Can Mònic i la via del tren de la línia Barcelona-Puigcerdà. L'objecte del conveni és fixar un marc de col·laboració entre ambdues institucions en relació a alguns aspectes de detall de les obres de soterrament de la Ronda Nord per tal de millorar la seva integració en la trama urbana del municipi de les Franqueses. Així doncs, segons el conveni, pel que fa a l'execució de les obres s'aplicaran les següents solucions tècniques:
1. Pel que a la ''permeabilitat'' de la Ronda per als vianants, es construiran quatre passos de vianants semaforitzats al carrer del Pont. Tres entre la rotonda de Can Mònic i la de Francesc Macià i el quart just després d'aquesta darrera rotonda.
S'eliminen la passarel·la i el pas subterrani que havien figurat en el projecte anterior de la Ronda Nord.
2. Pel que fa a la secció tipus de Ronda, s'adoptarà la secció que proposa l'Ajuntament, per tal de preveure un espai per a aparcament de vehicles. Així doncs, l'amplada de la ronda (distància de 25 metres entre façanes) tindrà els següents
elements: 3,10 metres x 2 voreres; 2,40 m x 2 espais d'aparcament; 3,25 m x 4 carrils; 1 m x 1 mitjana.
3. Pel que fa a l'accés al sector industrial V, s'impulsarà la construcció d'un vial que sortirà de la rotonda de Francesc Macià i enllaçarà amb el carrer de la Ribera del Congost, d'acord amb la proposta formulada per l'Ajuntament, el projecte
executiu del qual es realitzarà de forma simultània a les obres de soterrament de la Ronda Nord.
4. Al mes d'agost es posaran en servei els dos sentits de la Ronda Nord actualment construïts entre l'enllaç de Bellavista i la rotonda de Can Mònic.
Així mateix, aquest conveni també fixa que serà la Generalitat qui es farà càrrec de les expropiacions dels terrenys situats just al costat de la rotonda de Can Mònic. Les parcel·les referides actualment estan ocupades per dos aparcaments (un al costat de Can Mònic i l'altre al costat del camp de futbol municipal de Corró d'Avall) i per terrenys erms a la part nord, i estan afectades pel Projecte d'acabament de la zona esportiva municipal de Corró d'Avall, aprovat en el seu moment per l'Ajuntament de les Franqueses. Aquest projecte, que té diverses fases d'execució, preveu fer un parc de 8.000 m2 i dos aparcaments asfaltats en aquests terrenys objecte d'expropiació.
Per últim, el conveni diu que un cop acabades les obres de soterrament de la Ronda Nord, el vial resultant a superfície passarà a integrar-se a la xarxa urbana de vialitat, assumint-ne la titularitat l'Ajuntament de les Franqueses.

ARA A PORTADA
Publicat el 26 de març de 2006 a les 12:35
Et pot interessar
-
Societat Dispositiu especial de trànsit per al Gran Premi de MotoGP a Montmeló
-
Societat Aquests seran els cursos de l'escola d'adults de Cardedeu el 2025-2026
-
Societat Tomben la històrica estació de tren de Parets pel desdoblament de l'R3
-
Societat Festa Major de Granollers: tota la programació
-
Societat Una doctora de l'Hospital de Granollers a una pacient: «Si no em parla en espanyol no l'atendré»
-
Societat Granollers fa el primer pas cap a l'habitatge cooperatiu: «Saber que no et faran fora dona estabilitat i tranquil·litat»