La Comunitat Energètica Local (CEL) de Caldes de Montbui comença a créixer. Just un any després de posar-se en marxa, s'ha iniciat la construcció de 4 noves instal·lacions fotovoltaiques que ha de permetre incrementar de forma significativa el nombre de famílies que poden formar part d'aquesta comunitat.
La primera de les quatre instal·lacions previstes pels propers mesos és la que aquest dilluns s'ha començat a construir al sostre l'Escola Montbui. Es tracta d'una instal·lació d'uns 93 kW de potència que permetrà subministrar part de l'energia produïda a l'autoconsum de la pròpia escola i, la resta, s'afegirà a la potència disponible per a la ciutadania que forma part de La CEL. El termini previst de construcció és d'unes 3 setmanes i estarà enllestida a finals de març. Durant les obres, no s'alterarà el funcionament habitual del centre educatiu. L'obra té un pressupost de 105.702,30 euros. El projecte, promogut per l'Ajuntament de Caldes de Montbui, compta amb una subvenció de la Diputació de Barcelona.
A la instal·lació de l'escola Montbui s'hi afegiran tres altres instal·lacions fotovoltaiques: la que es construirà al sostre del Centre d'Iniciatives Empresarials amb una potència de 96,9 kW, la que s'ubicarà a la zona esportiva del Bugarai amb una potència de 99,3 kW i la de la nau municipal del carrer de Girona amb 82,6 kW. En total, 4 noves plantes de generació d'energia fotovoltaica que, en poc mesos, ampliarà de forma substancial l'energia solar que es generarà a Caldes de Montbui. De fet, sumaran 368,8 kW de potència a la generació d'energia que actualment produeixen les 6 instal·lacions que ja estan en funcionament, 580 kW.
Caldes comença a construir la primera de les quatre noves instal·lacions fotovoltaiques de la CEL
Sumaran 368,8 kW de potència a les 6 instal·lacions que ja hi ha
Ara a portada
Publicat el 10 de març de 2023 a les 16:01
Actualitzat el 10 de març de 2023 a les 16:13
Et pot interessar
-
Societat Quatre llocs curiosos del Vallès Oriental que has de visitar
-
Societat Les obres de l'R3 es tornen a enrederir per coincidir amb les de l'R4 a Montcada
-
Societat Creix la contractació al Vallès Oriental per l’increment dels contractes temporals
-
Societat Es licita el projecte de millora de la C-59 entre Caldes i Palau