“Vostès ara han decidit, bàsicament ho ha decidit ICV, que no i han apostat per transformar el 4rt Cinturó en la Ronda del Vallès, amb el risc evident que en el tram entre Terrassa i Granollers facin una mena de Ronda Litoral que escanyi la competitivitat del país”.
Per Rull, “es tracta d’una molt mala notícia que molt ens temem que és la torna que el PSC fa a ICV a canvi de no oposar-se a la LEC”. El diputat de CiU ha explicat que el corredor del Mediterrani és un element fonamental per a la competitivitat del país que permetrà desenvolupar una euroregió potent: “Àsia és la gran fàbrica del món i la Mediterrània esdevé un instrument de primer ordre que permet donar sortida a totes les mercaderies”.
El corredor ferroviari hipotecat per Madrid
Però hores d’ara, en aquest corredor de la Mediterrània des de Castelló fins a Tarragona no hi ha res. “Aquesta és l’aposta que fa el Govern espanyol” ha alertat Rull qui considera que “l’element clau és com portar aquest consens de Catalunya per articular un corredor de la Mediterrània potent a Madrid i això no passa només per desdoblar l’actual línia si no per fer un corredor d’alta velocitat i transformar l’actual línia en una línia de mercaderies i això el Ministre Blanco no ho té clar”. Per això, el diputat de CiU ha demanat “un acord i fer un front comú de les forces catalanes per defensar a Madrid un corredor del Mediterrani d’acord a les necessitats del país”.
Finalment, Rull ha tornat a posar èmfasi en el fet que el traspàs de rodalies que s’està gestant no respon a les necessitats del país. “La Generalitat renuncia a negociar les infraestructures i es limita a negociar el traspàs del servei” ha explicat Rull per qui “si no es demostra el contrari estan negociant un traspàs de rodalies sense trens i sense vies”. Això provocarà que “vostè sigui el Conseller titular d’una infraestructura que no tindrà les millores necessàries i que el seu mal funcionament serà imputat a la Generalitat de Catalunya”.
I és que cal recordar que actualment el “24% dels trens de rodalies i regionals de Catalunya tenen una antiguitat superior als 34 anys” i, encara més greu, “durant els últims 4 anys han arribat 35 d’aquests trens que són autèntica ferralla”.