SINDIC DE GREUGES DE CATALUNYA
Leo Martínez, regidor i portaveu del grup municipal de CIU a l’ajuntament de Sant Feliu de Codines, amb DNI 36977660P, domicili a efectes de notificació c/ Països Catalans, 12 CP 08182 de Sant Feliu de Codines, i telèfon 938662676, i la resta de regidors que signen aquest escrit de denúncia
EXPOSEM
Que l’alcalde de Sant Feliu de Codines va convocar ple extraordinari per aprovar els pressupostos del 2008 sense comissió informativa prèvia, tot i que tenim constituït aquest òrgan col·legiat per imperatiu legal, donat que som més de 5000 habitants.
Que vam impugnar la convocatòria del ple però es va celebrar el ple sense tenir en compte el nostre recurs.
Que el ple va aprovar la urgència del debat i votació dels pressupostos sense comissió informativa prèvia, sense cap justificació ni argumentació al respecte.
Que hem impugnat el ple i els acords corresponents donat que entenem son nuls de ple dret i demanem que es torni a convocar ple amb la prèvia convocatòria i celebració de la comissió informativa.
Que també hem comunitat aquest fet a la Direcció General d’Administració perquè insti l’ajuntament a complir amb la legislació vigent, deixi sense efecte aquest acord i convoqui la comissió informativa.
Que no podem tolerar aquesta acció il·legal de l’alcalde i del ple en base als següents
FONAMENTS JURÍDICS
L’article 82.2 del ROF estableix clarament que “a l’ordre del dia de les sessions només es podran incloure els assumptes que hagin estat prèviament dictaminats, informats o sotmesos a consulta de la Comissió Informativa corresponent”.
Només es poden incloure en l’ordre del dia assumptes no informats prèviament per la comissió informativa, per raons d’urgència degudament motivada, tal com estableix l’article 82.3 del ROF. En aquests casos no es podrà adoptar cap acord si el ple no ratifica la seva inclusió a l’ordre del dia.
El ple va aprovar la urgència però no va justificar la necessitat d’aquesta urgència, per tant es tracta d’un acte totalment arbitrari i un frau de llei donat que té com a únic objectiu s’altar-se el procediment de convocatòria de la comissió informativa per tal que l’oposició no pugi deliberar prèviament sobre el contingut dels pressupostos.
Per tant aquesta ratificació d’urgència del ple es nula de ple dret de conformitat amb el que estableix l’article 83 del ROF segons el qual “seran nuls els acords adoptats en sessions extraordinàries sobre assumptes no compresos en llur convocatòria, així com els que s’adoptin en sessions ordinàries sobre matèries no incloses en l’ordre del dia, excepte especial i prèvia declaració d’urgència fet per l’òrgan corresponent”, donat que
Així mateix l’article 62.1.a) i e) de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú estableix que seran nuls de ple dret els acords que vulnerin drets fonamentals (en aquest cas l’exercici de participació en els assumptes públics per part dels regidors), i les normes per les quals els òrgans col·legiats prenen decisions i per no seguir el procediment legalment establert.
Per tot això,
SOL·LICITEM
Que per part del síndic de greuges es requereixi a l’ajuntament a que compleixi amb el que disposa la legislació de règim local, deixi sense efecte l’acord d’aprovació dels pressupostos pel 2008 i convoqui comissió informativa prèvia i posteriorment ple extraordinari per aprovar-los definitivament.
Leo Matínez Anna Vilarrasa Ramon Serra
Portaveu Grup municipal CiU Regidor de CiU Regidor de CiU
Grup municipal CIU
Sant Feliu de Codines, 24 d’abril de 2008
IL·LM. SR.ALCALDE DE SANT FELIU DE CODINES
Il·lm. Sr.
El regidors sotasignants, integrants del Grup Municipal de CiU al ple d’aquest ajuntament, les dades dels quals ja consten en aquest consistori.
EXPOSO
Els regidors del nostre grup vam rebre convocatòria per celebració de ple extraordinari pel dilluns 21 d’abril, en la qual s’aprovaran els pressupostos sense que s’hagi convocat ni celebrat comissió informativa prèvia, tot i que tenim constituït aquest òrgan col·legiat per imperatiu legal, donat que som més de 5000 habitants.
Que ens vam sorprendre de que prèviament no es convoqués la preceptiva comissió informativa prèvia al ple, i mes tenint en compte que es tractava de l’aprovació dels pressupostos.
Que vam impugnar l’esmentada convocatòria entenent que la mateixa estava viciada de nul·litat absoluta.
Que malgrat el nostre recurs es va celebrar el ple sense ni tant sols tenir en compte la nostra impugnació, quan l’administració està obligada sempre ha contestar i més tractant-se d’un tema d’aquesta gravetat i magnitud.
No obstant això el ple, amb els vots de l’equip de govern, es va aprovar la urgència de votar l’acord de pressupostos sense justificar-ne dita urgència.
Que donat que s’ha celebrat un ple il·legal i que, per tant els acords que s’hi ha aprovat son nuls de ple dret tornem a impugnar en aquest cas la celebració del ple i els acords esmentats en base als següents
FONAMENTS JURÍDICS
Ja vam comentar en el recurs d’impugnació de la convocatòria del ple que l’article 82.2 del ROF estableix clarament que “a l’ordre del dia de les sessions només es podran incloure els assumptes que hagin estat prèviament dictaminats, informats o sotmesos a consulta de la Comissió Informativa corresponent”.
Només es poden incloure en l’ordre del dia assumptes no informats prèviament per la comissió informativa, per raons d’urgència degudament motivada, tal com estableix l’article 82.3 del ROF. En aquests casos no es podrà adoptar cap acord si el ple no ratifica la seva inclusió a l’ordre del dia.
El ple va aprovar la urgència però no va justificar la necessitat d’aquesta urgència, per tant es tracta d’un acte totalment arbitrari i un frau de llei donat que té com a únic objectiu s’altar-se el procediment de convocatòria de la comissió informativa per tal que l’oposició no pugi deliberar prèviament sobre el contingut dels pressupostos.
Per tant aquesta ratificació d’urgència del ple es nula de ple dret de conformitat amb el que estableix l’article 83 del ROF segons el qual “seran nuls els acords adoptats en sessions extraordinàries sobre assumptes no compresos en llur convocatòria, així com els que s’adoptin en sessions ordinàries sobre matèries no incloses en l’ordre del dia, excepte especial i prèvia declaració d’urgència fet per l’òrgan corresponent”, donat que
Així mateix l’article 62.1.a) i e) de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú estableix que seran nuls de ple dret els acords que vulnerin drets fonamentals (en aquest cas l’exercici de participació en els assumptes públics per part dels regidors), i les normes per les quals els òrgans col·legiats prenen decisions i per no seguir el procediment legalment establert.
Per tot això
SOL·LIC ITO
PRIMER.- Que es deixi sense efecte i per tant es suspengui immediatament l’efectivitat i executivitat de l’acord d’aprovació de pressupostos acord el passat ple extraordinari de 21 d’abril sense comissió informativa prèvia que elaborés el dictamen corresponent..
SEGON.- Que es convoqui comissió informativa perquè siguin dictaminats els assumptes que hagin d’anar a ple tal com estableix la llei, en aquest cas el projecte de pressupostos i posteriorment es convoqui el ple de conformitat amb el procediment legalment establert.
Leo Matínez Anna Vilarrasa Ramon Serra
Portaveu Grup municipal CiU Regidor de CiU Regidor de CiU
Sant Feliu de Codines, 24 d’abril de 2008
DIRECTOR GENERAL D’ADMINISTRACIÓ LOCAL
Leo Martínez, regidor i portaveu del grup municipal de CiU a l’Ajuntament de Sant Feliu de Codines, amb DNI 36977660P, domicili a efectes de notificació c/ Països Catalans, 12 CP 08182 de Sant Feliu de Codines, i telèfon 938662676, i la resta de regidors que signen aquest escrit de denúncia
EXPOSEM
Que l’alcalde de Sant Feliu de Codines va convocar ple extraordinari per aprovar els pressupostos del 2008 sense comissió informativa prèvia, tot i que tenim constituït aquest òrgan col·legiat per imperatiu legal, donat que som més de 5000 habitants.
Que vam impugnar la convocatòria del ple però es va celebrar el ple sense tenir en compte el nostre recurs.
Que el ple va aprovar la urgència del debat i votació dels pressupostos sense comissió informativa prèvia, sense cap justificació ni argumentació al respecte.
Que hem impugnat el ple i els acords corresponents donat que entenem son nuls de ple dret i demanem que es torni a convocar ple amb la prèvia convocatòria i celebració de la comissió informativa.
Que no podem tolerar aquesta acció il·legal de l’alcalde i del ple en base als següents
FONAMENTS JURÍDICS
L’article 82.2 del ROF estableix clarament que “a l’ordre del dia de les sessions només es podran incloure els assumptes que hagin estat prèviament dictaminats, informats o sotmesos a consulta de la Comissió Informativa corresponent”.
Només es poden incloure en l’ordre del dia assumptes no informats prèviament per la comissió informativa, per raons d’urgència degudament motivada, tal com estableix l’article 82.3 del ROF. En aquests casos no es podrà adoptar cap acord si el ple no ratifica la seva inclusió a l’ordre del dia.
El ple va aprovar la urgència però no va justificar la necessitat d’aquesta urgència, per tant es tracta d’un acte totalment arbitrari i un frau de llei donat que té com a únic objectiu s’altar-se el procediment de convocatòria de la comissió informativa per tal que l’oposició no pugi deliberar prèviament sobre el contingut dels pressupostos.
Per tant aquesta ratificació d’urgència del ple es nula de ple dret de conformitat amb el que estableix l’article 83 del ROF segons el qual “seran nuls els acords adoptats en sessions extraordinàries sobre assumptes no compresos en llur convocatòria, així com els que s’adoptin en sessions ordinàries sobre matèries no incloses en l’ordre del dia, excepte especial i prèvia declaració d’urgència fet per l’òrgan corresponent”, donat que
Així mateix l’article 62.1.a) i e) de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú estableix que seran nuls de ple dret els acords que vulnerin drets fonamentals (en aquest cas l’exercici de participació en els assumptes públics per part dels regidors), i les normes per les quals els òrgans col·legiats prenen decisions i per no seguir el procediment legalment establert.
Per tot això, de conformitat amb l’article 181 del text refós de la llei municipal de Catalunya
SOL·LICITEM
PRIMER.- Que per part d’aquesta direcció general es requereixi a l’ajuntament a que compleixi amb el que disposa la legislació de règim local, deixi sense efecte l’acord d’aprovació dels pressupostos pel 2008 i convoqui comissió informativa prèvia i posteriorment ple extraordinari per aprovar-los definitivament.
SEGON.- Que en cas que l’ajuntament no faci cas aquesta Direcció General impugni l’acord il·legal de l’ajuntament donat que el mateix es nul de ple dret i vulnera el dret fonamental dels regidors a participar dels assumptes públics
Leo Matínez Anna Vilarrasa Ramon Serra
Portaveu Grup municipal CiU Regidor de CiU Regidor de CiU
Grup municipal CIU
Sant Feliu de Codines, 24 d’abril de 2008