CiU s'ofereix a pactar les al·legacions per blindar el Quart Cinturó

Publicat el 30 de juliol de 2010 a les 18:28

Josep Rull, portaveu d’Infraestructures de CiU al Parlament de Catalunya, ha anunciat que la federació nacionalista ofereix al Departament de Política Territorial (DPTOP) pactar les al·legacions a l’estudi informatiu del Quart Cinturó per tal de blindar els elements essencials d’aquesta infraestructura. Rull ha explicat que “aquest és un tema de país i des de Catalunya hauríem de poder pactar les forces majoritàries, que sempre hem donat suport a aquesta infraestructura, el mínim comú denominador per estar segurs que el Ministeri de Foment complirà aquests criteris”.

Per CiU, aquest mínim comú denominador podria trobar-se en la proposta del DPTOP que consta en el Pla Territorial Metropolità (deixant al marge les altres tres: la inicial de Foment, la d’ERC i la d’ICV). “Considerem que és una bona proposta, una bona base per aquest consens, i al marge de les crítiques d’ERC i ICV, des de CiU volem consolidar una majoria que blindi aquest traçat davant eventuals canvis” ha afegit Rull. Des d’aquesta perspectiva, “sembla que el plantejament que fa el Ministeri de Foment dóna marge suficient per a poder concretar aquestes aspiracions”.

Arran de la publicació en el Butlletí Oficial de l’Estat de l’anunci pel qual se sotmet a informació pública l’estudi informatiu de prolongació del Quart Cinturó, de la B-40 des de Terrassa fins a Granollers, Rull ha reiterat que es tracta “d’una obra absolutament transcendent per la economia catalana que, per culpa de la incapacitat del Tripartit, ha patit un retard extraordinari”. És per això que CiU ofereix al PSC “el suport que li falta dels seus socis”.

El diputat nacionalista ha explicat que “CiU considera positiu que es plantegi que el Quart Cinturó tingui característiques d’autovia, amb tres carrils per banda i capacitat suficient per a complir la doble funció de llarg recorregut i de trànsit d’agitació”. Rull és partidari de que les al·legacions que presenti el DPTOP es basin en els estudis de l’enginyer Herce, consistents en aprofitar la reserva de la via interpolar nord i aproximar la B-40 a les trames urbanes, tal i com s’estableix en una de les quatre propostes que constaven el Pla Territorial Metropolità.

 Pròrroga per a presentar al·legacions

Finalment, Rull ha demanat “una pròrroga tècnica de legitimació democràtica” per a presentar les al·legacions. I és que “no sembla adequat que el període d’informació pública d’una obra tan transcendent correspongui estrictament amb el mes d’agost”. Per tant, “demanem que es pugui ampliar durant el mes de setembre, la qual cosa també ajudarà a teixir millor els consensos” ha conclòs.