La proposta de resolució, presentada pel diputat Eudald Casadesús, és en la mateixa línia de la que CiU ha portat al Congrés de Diputats i que recull també la reclamació insistent de l’Ajuntament de Puigcerdà i la resta d’ens locals de la Cerdanya i el Ripollès pel que fa a la millora del servei en aquesta línia fèrria.
La línia ferroviària Barcelona – Ripoll – Puigcerdà conforma una estructura vital per a la vertebració de diferents comarques catalanes, però en aquests moments, i a causa, entre altres factors, de la disminució del promig de velocitat que ha reconegut el mateix Govern espanyol, titular de la infraestructura, “no és competitiva amb el desplaçament en cotxe”, segons que denuncia el diputat Casadesús.
El promig de velocitat en la línia Puigcerdà – Barcelona, segons que explica Casadesús, ha baixat de 56 a 51 quilòmetres / hora en els últims vuit anys, convertint el trajecte en una “odissea” de 3 hores i 10 minuts de durada, quan el mateix trajecte fet amb un vehicle particular es fa amb menys de 2 hores.
A l’espera de la realització de les inversions necessàries per a la millora estructural de la línia, en especial el desdoblament entre Montcada i Vic, anunciat moltes vegades i fins a la data no iniciat, el diputat de CiU considera que “seria raonable que s’establissin els mecanismes oportuns per reduir a 2 hores la durada del trajecte”.