Conclusions de l'Estudi de dinamització comercial de Cardedeu

ARA A PORTADA

Publicat el 14 de juliol de 2006 a les 18:00
La setmana passada es va presentar l'Estudi de dinamització comercial de Cardedeu, que inclou el Pla de Dinamització on es detallen les actuacions a seguir per tal de potenciar el comerç urbà i millorar l'atracció de l'àrea comercial, amb l'objectiu final d'augmentar el nombre de compradors i fidelitzar els ja existents. Per elaborar-lo, s'ha tingut en compte les tres zones comercials del municipi: els barris del Centre, el Poble Sec i l'Estalvi. Aquí podeu veure les principals conclusions de l'estudi.

El Pla delimita la zona a dinamitzar, el centre de la vila: tots els carrers del polígon format per l'Avinguda del Rei en Jaume pel sud, carrer Àngel Guimerà per l'est, Plaça Francesc Macià i Mercat Municipal pel nord, i plaça de Sant Joan per l'oest. La proposta de dinamització es basa en oferir una estratègia diferenciada per presentar a "diferents grups de consumidors" "diferents ofertes comercials" adequades a les seves necessitats, ja que els compradors són diferents i se'ls ha d'oferir alternatives comercials vàlides i atractives per a tots. A més, amb un cost econòmic o correcte, i lligar-ho amb activitats turístiques i de lleure que complementin el temps d'estada del no resident a Cardedeu.

A. Objectius estructurals: fan referència a l'urbanisme comercial del centre de la vila. Millorar les infraestructures bàsiques i adoptar plans d'embelliment per tal que la zona sigui més atractiva i còmoda per fer les compres, en sintonia amb el POUM i el Pla de mobilitat. Les accions concretes que es proposen són:

EXCLUSIVITAT VIANANTS I PRIORITAT INVERTIDA
▪ Ampliar la zona de vianants a:
• Plaça Anselm Clavé, Diagonal Fivaller fins la plaça Marc Viader, i carrer Sant Antoni fins a Pau Gesa
• Carrer de Cànoves entre la plaça de l'Església i Lluís Llibre, i Dr. Klein entre la plaça de l'Església i el carrer Cervantes
• Carrer Sant Ramon entre Dr. Klein i Teresa Oller
• Carrer de Baix, Vilaseca entre plaça de Sant Joan i plaça de l'Església, i plaça de Sant Joan
▪ Crear zona de carrers de prioritat invertida, on la prioritat sigui pel vianant i la velocitat màxima del vehicle sigui de 30 km/h: passeig Pau Gesa, carrer Pere Mercader, Diagonal Fivaller entre plaça Marc Viader i Avinguda Rei en Jaume, carrer Sant Josep, Montseny, Dr. Klein, Sant Ramon i Sant Eloi.
▪ Els carrers que delimiten la zona a dinamitzar haurien de tenir un tractament especial a nivell urbanístic, i serien de trànsit rodat: avinguda Rei en Jaume, Àngel Guimerà, Lluís Llibre i carrer Dr. Robert.

APARCAMENT
▪ Millora de la zona vermella o implantació de la zona blava als carrers inclosos dins l'àrea a dinamitzar.
▪ Crear aparcament al passeig Mestre Alexandri (actuació ja realitzada)
▪ Crear aparcament al carrer Cervantes, un cop s'ordeni el sector del mercat municipal amb el desenvolupament del POUM

SENYALITZACIÓ
▪ Indicar el accessos a la zona comercial amb senyalització per a vehicles, aparcaments i accessos a peu.

B. Objectius comercials i de serveis: augmentar l'ús del comerç de Cardedeu, potenciar el municipi com a centre de serveis i sensibilitzar al comerciant de la necessitat de treballar de forma conjunta i sota una gestió professionalitzada. Aquests objectius fan referència a les tres zones comercials del municipi, els barris del Centre, el Poble Sec i l'Estalvi. Les accions concretes que es proposen són:

POTENCIAR LA COMUNICACIÓ COMERCIAL
▪ Creació d'una identitat corporativa pròpia

TREBALLAR AMB UNA ÚNICA ASSOCIACIÓ DE COMERCIANTS
▪ Unir esforços i obrir l'associació única a tots els botiguers i empresaris de la vila, impulsant l'associacionisme empresarial i creant avantatges per als socis.

MILLORAR LA FORMACIÓ I INFORMACIÓ AL COMERÇ
▪ Dur a terme programes de formació per a comerciants: financera, comercial, atenció al client, fer aparadors, etc.
▪ Organització de xerrades informatives i motivadores per a comerciants

MILLORAR L'OFERTA COMERCIAL, RENOVACIÓ D'ESTRUCTURES COMERCIALS I INSTAL•LACIÓ DE NOUS COMERÇOS
▪ Adequar l'oferta comercial i renovar alguns establiments adequant-los als productes que ofereix
▪ Incentivar la instal•lació de nous comerços i serveis complementaris
▪ Renovació del comerç i de les estructures físiques del Mercat municipal

DINAMITZACIÓ DEL COMERÇ
▪ Dur a terme un Pla de Comunicació per donar conèixer la nova imatge corporativa i el que s'està fent.
▪ Dissenyar i crear un tríptic del comerç de Cardedeu
▪ Editar un CD del comerç de Cardedeu
▪ Crear una pàgina web
▪ Ambientar les zones comercials, tants els carrers com els aparadors i interiors dels establiments en dates concretes com Nadal, Carnestoltes o Fira de Sant Isidre
▪ Coordinar els serveis oferts pels comerciants: unificar horaris d'obertura, mantenir il•luminació durant unes hores després del tancament, implantar un servei a domicili, etc.
▪ Planificar accions d'animació comercial al carrer
▪ Realitzar accions dirigides al comprador final: vals o talonaris de descompte, promocions de fidelització, etc