Els agents implicats en el gabinet d'emergències per incendis de la zona de Mollet s'han reunit per repassar els mitjans que es disposen i analitzar les recomanacions fetes des del Departament d'Interior i de Medi Ambient de la Generalitat en el cas d'haver d'actuar.
Gallecs és el principal focus d'incendi del municipi i per aquest motiu s'han revisat tots els camins per tal que siguin transitables en el cas que es produís un incendi. De la mateixa manera s'han segat els camps per tal d'establir una franja de seguretat en el perímetre dels boscos. A l'espai rural hi ha fonts d'aigua suficients (basses, dipòsit d'aigua) en el cas que s'hagi d'utilitzar. Els Agents de Defensa Forestal i els voluntaris de protecció civil fan permanentment guàrdies i vigilància de la zona. A Gallecs s'ha prohibit l'aeromodelisme i l'ús d'ultralleugers des del 20 de juny fins el 30 de setembre.
El gabinet d'emergències per incendis de Mollet està preparat i coordinat per si cal actuar davant d'un incendi atesa la situació de risc extrem.
En la reunió s'ha tingut en consideració el BAN signat per l'alcalde en que s'estableixen algunes recomanacions com són: el període comprès entre el 15 de març i el 15 d'octubre als terrenys forestals i a la franja de 500 m que els envolta està prohibit: encendre foc, no es poden cremar rostolls, marges i restes d'aprofitament forestal, agrícoles o de jardineria. Tampoc és permès fer focs d0'esbarjo (barbacoes) ni fer foc per a activitats relacionades amb apicultura. En la mateixa línia no es poden llençar objectes encesos, ni abocar escombraries, ni llençar coets, focs d'artifici.
Els agents implicats en el gabinet d'emergències d'incendis són: Parc dels Bombers, Policia Municipal, Protecció Civil, Mossos d'Esquadra, Creu roja, Agents de Defensa Forestal, el Consorci de l'Espai Rural de Gallecs i les regidories de Seguretat Ciutadana i Medi Ambient de l'Ajuntament de Mollet.
En aquesta reunió de constitució del gabinet d'emergències per incendis també van ser presents l'Associació de Veïns i Amics de Gallecs.
ARA A PORTADA
-
Societat Les ramaderes alcen la veu al Vallès: «Estem trencant estereotips» Bernat Castanyer Colomer | ACN
-
-
-
Societat Vilamajor suprimirà un carril bici nou de trinca després d'una consulta popular Bernat Castanyer Colomer
-
Societat Suspenen els desnonaments del bloc la Moreneta previstos aquest octubre a Sant Celoni Bernat Castanyer Colomer
Publicat el
23 de juny de 2005 a
les 16:45
Et pot interessar
-
Societat
Troben al mar a Sitges el cos del menor desaparegut a Granollers durant el temporal
-
Societat
Centenars de persones es bolquen en la recerca del menor desaparegut durant el temporal
-
Societat
Granollers, epicentre d'una tempesta que «no estava prevista»
-
Societat
Aliança entre Veolia, ajuntaments i Creu Roja per impulsar l'ocupació entre població vulnerable
-
Societat
Els Bombers mantenen un dispositiu d'extinció a l'incendi de Sant Quirze Safaja
-
Societat
Berta García, una de les millors notes de la selectivitat de 2025: «La universitat t'obre la ment»
