Ahir dimarts abans de les 10h del matí, es va produir un esllavissament de part de la façana de l'edifici de l'antic Ajuntament de la Roca, com a conseqüència de les fortes pluges. Efectius de la policia local i de bombers de la Generalitat van tallar el trànsit i van acordonar immediatament la zona afectada. Les fortes i constants pluges dels darrers dies han produït el trencament d'alguna de les canals de la teulada generant importants filtracions que han desfet part de la façana que està feta de fang premsat i ha acabat provocant l'esllavissament.
Per motius de seguretat i seguint els criteris dels tècnics municipals després de consultar la Direcció General de Patrimoni de la Generalitat, l'Ajuntament ha realitzat durant tot el dimarts un enderroc controlat de tota la façana de l'antic ajuntament i durant els propers dies continuarà l'enderroc de la resta de l'edifici que es realitzarà de forma que afecti el menys possible al funcionament de l'escola Mogent.
L'Ajuntament, coneixedor de l'estat de deteriorament de l'edifici, va evaquar aproximadament fa dos anys totes les entitats i altres serveis que es prestaven en aquest equipament. Des de l'ajuntament, s'ha prioritzat sempre la seguretat de les persones, tot i que en els seu moment aquesta decisió va generar certes crítiques. Gràcies a aquesta mesura s'han evitat danys majors.
El mes d'agost i setembre d'enguany es van tornar a portar a terme diverses tasques per assegurar l'estabilitat de l'edifici i es va netejar la teulada i les canals de desaigua. Malauradament les canalitzacions no han suportat les intenses pluges dels darrers dies i han generat les importants filtracions abans esmentades.
Segons la informació disponible l'antic Ajuntament és, probablement, un edifici de finals del segle XIX amb una construcció amb materials de molt baixa qualitat que tenia una façana singular amb alguns elements d'interès històric a les dues finestres i el balcó, probablement extrets de les runes del castell de la Roca.
L'Ajuntament havia encarregat recentment la redacció del catàleg del patrimoni cultural per avaluar aquest edifici, entre d'altres, i determinar què és el que s'havia de conservar i com. Tot i que el criteri de l'Ajuntament era el de protegir els elements amb valor històrics i fer un edifici completament nou donada la mala qualitat de l'estructura de l'edifici i del gran cost per rehabilitar-ho, s'estava a l'espera de l'estudi del catàleg del patrimoni per a prendre una decisió definitiva, davant les peticions dels grups de l'oposició de conservar i rehabilitar tot l'edifici.
L'espai de l'antic Ajuntament es destinarà a un equipament municipal, pendent de concretar, on s'estudiarà recuperar la façana històrica, utilitzant tots els elements històrics de finestres i del balcó que s'han salvat en la seva totalitat.
L'alcalde ha estat en tot moment en contacte amb la Direcció i l'AMPA de l'Escola Mogent i els principals veïns afectats, per a informar-los que el risc estava controlat, de les mesures de seguretat preses i de les actuacions previstes per l'Ajuntament.
Des de l'Ajuntament volem transmetre tranquil·litat als pares i mares de l'escola Mogent i als veïns del carrer Església. Les mesures que s'havien pres des de l'Ajuntament (les darreres durant aquest mes d'agost i setembre) han evitat mals majors, i tan sols s'ha produït l'esllavissament d'una part de la façana amb un risc reduït.
Controlat l'esllavissament de la façana de l'antic ajuntament de la Roca del Vallès

Ara a portada
Publicat el 19 d’octubre de 2005 a les 12:30
Et pot interessar
-
Societat Bigues i Riells del Fai es prepara per a la campanya de prevenció d'incendis
-
Societat Quatre llocs curiosos del Vallès Oriental que has de visitar
-
Societat Comença l’última fase de les obres de l’avinguda Sant Esteve de Granollers
-
Societat La Fira Guia’t del Vallès Oriental estrena emplaçament amb rècord d’assistència