El Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca (DARP) de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona signaran demà un conveni de creació d'una Estació Experimental per a la recerca i la formació agrícola, a la Torre Marimon de Caldes de Montbui. El conseller d'Agricultura, Antoni Siurana, i el president de la Diputació, Celestino Corbacho, rubricaran l'acord a les 17:30 hores
Aquesta Estació, que dependrà de l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA), centrarà la seva activitat en diferents iniciatives de recerca i formació agrària, especialment en tot allò relatiu a la sanitat animal.
L'acord estableix les bases per a la col·laboració entre el Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca (DARP) i la Diputació de Barcelona per vincular l'Estació Experimental Torre Marimon al sistema cooperatiu d'R+D+i impulsat pel govern català a través de l'IRTA. Aquesta Estació neix amb l'objectiu de contribuir, a través del desenvolupament d'activitats de recerca, formació especialitzada i capacitació vinculades al sector agrari i ramader, a la modernització, millora i desenvolupament sostenible del sector agroalimentari català. Alhora es pretén potenciar el paper territorial i l'ús públic de la finca Torre Marimon, impulsant així els elements de connectivitat i vertebració en relació amb el municipi de Caldes de Montbui, el sistema de municipis de la riera de Caldes i el conjunt d'espais agroforestals dels municipis del Vallès.
Amb aquest conveni, la Diputació de Barcelona, institució propietària de la finca Torre Marimon, posa el recinte a disposició del DARP per acollir la nova Estació Experimental, garantint així la continuació de la tradició agrària d'aquesta explotació.

ARA A PORTADA
Publicat el 21 de juny de 2005 a les 17:21
Et pot interessar
-
Societat L’escola Anselm Clavé de Mollet, obligada a tancar
-
Societat Aquests són els noms més habituals al Vallès Oriental
-
Societat Una delegació del Vallès Oriental participa dels actes de l’alliberament de Mauthausen
-
Societat Barnusell: «Ampliar el parc d’habitatge de lloguer assequible a Granollers és una prioritat»
-
Societat L’abril de 2025 tanca amb una intensa davallada de l’atur al Vallès Oriental
-
Societat Granollers rep el reconeixement com a Ciutat de la Ciència i la Innovació