Empreses especialitzades desenvoluparan cursos, ponències i seminaris pràctics sobre tecnologies de la informació i la comunicació programats pel CTUG entre el 7 i el 12 de novembre. Aquesta serà la Setmana Tecnològica a Granollers, que acabarà amb un concurs de detecció de punts d'accés sense fils a la ciutat, el 1r Campionat de Wardriving del Vallès Oriental. Totes les activitats seran gratuïtes, prèvia inscripció (places limitades), que es pot fer per mitjà del web www.ctug.net, on es pot consultar tota la informació relacionada amb aquesta Setmana.
L'objectiu és acostar l'aplicació i els usos de tecnologies habituals però força desconegudes, tant a ciutadans com a empresaris de la comarca. Tot plegat, emmarcat en la XVIII edició dels Premis a la innovació empresarial i comercial, atorgats per l'Ajuntament de Granollers i patrocinats per la Cambra de Comerç de Barcelona Delegació del Vallès Oriental, la Unió Empresarial Intersectorial, Foment del Treball i Petites i Mitjanes Empreses de Catalunya.
La Setmana Tecnològica a Granollers compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona i la col·laboració de l'equipament juvenil GRA, l'Institut Municipal de la Comunicació i empreses de comunicacions i electricitat.
Accions formatives
Més de 80 hores de formació en total permetran aprendre i comprovar l'aplicació i els usos tecnològics de comunicacions sense fils, telefonia de tercera generació, compra segura a Internet, telefonia 3G, antivirus i firewalls, xarxes PLC, fotografia digital, domòtica, telefonia sobre IP, E-learning, televisió digital terrestre, funcionament de les PDA, Power-Point i xarxes locals. A més, s'informarà sobre legislació a Internet, Windows XP, creació de pàgines web, entorn, seguretat d'usuari i Linux.
Aquesta formació s'impartirà entre els dies 7 i 11 de novembre, entre les 16 i les 21 hores, al CTUG (c. de la Mare de Déu de Montserrat, 36). S'hi pot inscriure qualsevol persona interessada.
Activitat popular
El dissabte 12 de novembre tindrà lloc a Granollers el 1r Campionat de Wardriving del Vallès Oriental. Aquest concurs es farà entre les 10 i les 15 hores i consistirà en la detecció i identificació del màxim possible de punts d'accés sense fils distribuïts per la ciutat. Els guanyadors rebran un ordinador de butxaca (PDA), que s'entregarà coincidint amb el lliurament dels Premis a la innovació empresarial i comercial, el 18 de novembre, a les 20 hores, al Teatre Auditori de Granollers.
La inscripció, oberta a tothom, s'haurà de fer, per equips de fins a tres persones cadascun, al web http://www.ctug.net/wardriving, on també es podran consultar les bases del concurs i altres informacions relacionades amb aquest campionat. Hi podran participar un màxim de 20 equips.
Durant la roda de premsa de presentació de la Setmana, l'alcalde de Granollers, Josep Mayoral, ha incidit en el compromís de la ciutat amb la modernitat i el futur. Com a prova, ha destacat l'activitat del Centre Tecnològic i Universitari de Granollers i, en concret, l'organització d'aquesta programació. Però, també el fet que ja s'estan acabant les obres de la instal·lació de banda ampla a la majoria de carrers de la ciutat.
El regidor de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme, Jaume Profitós, ha assegurat que també s'està treballant per aconseguir que el CTUG esdevingui centre de difusió tecnològica.
El CTUG acosta la tecnologia als ciutadans i a les empreses

Ara a portada
-
-
Cultura «La idea del restaurant era recuperar l’esperit d’espai de trobada, de pensament i d’aprenentatge» Dani Agudo Torres
-
Successos Detenen un home que venia drogues a l’aparcament d’un festival de música a Montmeló Redacció
-
-
Successos Dos detinguts per intentar sostreure una bossa de mà en un aparcament de Granollers Redacció
Publicat el 03 de novembre de 2005 a les 17:31
Et pot interessar
-
Societat Bigues i Riells del Fai es prepara per a la campanya de prevenció d'incendis
-
Societat Quatre llocs curiosos del Vallès Oriental que has de visitar
-
Societat Comença l’última fase de les obres de l’avinguda Sant Esteve de Granollers
-
Societat La Fira Guia’t del Vallès Oriental estrena emplaçament amb rècord d’assistència