
Els pressupostos generals de l'Estat, presentats al Congrés espanyol aquest dimarts, destinen un total de 0 euros a la partida de la línia fèrria Barcelona-Puigcerdà, que travessa el Vallès Oriental. Una partida genèrica que el 2011 ascendia a 4.106.200 euros. Cal recordar que el 2008 es va presentar l'estudi informatiu de les obres de desdoblament entre Montcada (Vallès Occidental) i Vic (Osona), amb un traçat de 60 quilòmetres i un cost d'uns 785 milions d'euros. Des d'aleshores, no s'ha fet cap pas per encarregar el projecte constructiu. És a dir, que el desdoblament continuarà aturat com a mínim un any més.
Els primers pressupostos de l'era Rajoy no han estat gens generosos amb la comarca del Vallès Oriental. De fet, només es contempla una partida de 100.000 euros per seguir estudiant el traçat de la B-40 (el Quart Cinturó) entre Terrassa (Vallès Occidental) i Granollers. I és que en matèria d'infraestructures, els pressupostos generals de l'Estat del 2012, que retallen les inversions a Catalunya en un 45 per cent, es caracteritzen per ajustar la inversió al màxim, prioritzar les obres a mig fer i evitar començar-ne cap d'envergadura. De fet, a tota la demarcació de Barcelona no es preveuen noves carreteres. Evidentment, els pressupostos tampoc tenen en compte infraestructures plantejades i desades al calaix com la línia de tren orbital que ha de connectar Vilanova i la Geltrú amb Mataró passant per Granollers.