Electricitat, gas i aigua: principals reclamacions de consum a la comarca

L'Oficina de Consum del Consell Comarcal ha tramitat tramitat 817 reclamacions aquest 2023, de les quals 190 corresponen a serveis bàsics

Publicat el 26 de març de 2024 a les 16:51
Actualitzat el 26 de març de 2024 a les 17:48
El recull de tràmits de l’any 2023 de l’Oficina de Consum del Consell Comarcal, reflecteix que amb el 23,26%, els serveis d’electricitat, gas i aigua continua sent l’àmbit amb més reclamacions.

Li segueixen els serveis de telecomunicacions i internet amb un 11,75%, tot i que respecte a l'any passat s'observa una disminució, ja que l'any 2022 els serveis d’electricitat, gas i aigua representaven un 29,19% i els de telecomunicacions un 13,92%.

En total se n’han tramitat 817 reclamacions, de les quals 190 corresponen a serveis d’electricitat, aigua i gas, 117 a altres serveis (immobiliària, construcció, cura personal, manteniment llar, manteniment i reparació vehicles, serveis funeraris, etc),  i 113 béns de consum/productes (aliments, roba, aparells domèstics, cotxes, etc).

Els serveis de telecomunicacions i internet han rebut 96 reclamacions, els serveis de transport, 71 i els serveis immobiliaris i serveis financers, 64 cadascú. Tanquen la llista de reclamacions les vendes a distància (53), els serveis de viatges i oci (45) i serveis d’ensenyament (4).

El 56,60% de les reclamacions tramitades en arbitratge estimen la sol·licitud presentada per la persona consumidora i el 37,74% estimen en part la sol·licitud presentada i només un 5,66% desestimen la pretensió de la persona que ha presentat la reclamació.

Pel que fa a les consultes, aquestes han experimentat un augment del 4,38% respecte a l’any 2022. En total, se n’han rebut 572. D’aquestes, 142 corresponen a serveis de gas, electricitat i aigua. Li segueix en segon lloc els béns de consum amb 97 consultes, i els serveis de telecomunicacions i internet amb 93.

Completen la llista altres serveis generals de consum amb 78, serveis financers (61), servei de transport (54), serveis de viatge i oci (22), servies immobiliaris (21) i serveis d’ensenyament (4).

El total de casos atesos a l’Oficina han estat 1.399 (817 reclamacions; 572 consultes; 10 queixes).