Segons Mayoral, el Pla Territorial Metropolità posa les infraestructures al costat del model de ciutats compactes. Aquest document s'haurà de desplegar a través de diversos plans directors urbanístics.
D'altra banda, els alcaldes de l'Arc Metropolità van mostrar també la seva satisfacció perquè la infraestructura de la línia orbital ja té calendari, tal com va indicar el president de la Generalitat de Catalunya, el 2010 es tancarà el projecte i s'iniciarà la licitació.
L'Arc Metropolità
Les raons per les quals les ciutats de Mataró, Granollers, Sabadell, Terrassa, Martorell, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú es constitueixen, l'any 1992, com a grup superen els plantejaments de caràcter, sectorial, central o perifèric. Les set ciutats de l'Arc Metropolità constitueixen una potent realitat demogràfica, econòmica, industrial i tecnològica, agrupant quasi 700.000 habitants (un 15% de la Regió Metropolitana). Alhora en aquest territori s'observa una taxa de creixement de la població assalariada (2001-2004) d'un 59,1%. La iniciativa de l'Arc Metropolità es fomenta en un discurs innovador de desenvolupament en xarxa, entre el conjunt de ciutats i els seus sistemes urbans, per garantir un desenvolupament metropolità eficient i equilibrat amb ciutats compactes, funcionals i cohesionades. Les línies de treball de les ciutats busquen la urbanització coherent del territori, la preservació dels espais lliures, la construcció de les infrastructures necessàries per a fins industrials o residencials.