Entra en funcionament la Borsa d'Habitatge municipal de Cardedeu

Publicat el 14 de novembre de 2006 a les 10:52
Cardedeu ja ha posat en marxa el servei de Borsa d'habitatge municipal, el servei gratuït de mediació entre propietaris d'habitatges i demandants de lloguer per formalitzar contractes que ofereixin avantatges suficients a ambdues parts. En pocs dies s'han rebut 21 sol•licituds de demandants de lloguer i ha entrat a la borsa un pis de Cardedeu.

A més, alguns propietaris han sol•licitat informació, i s'han rebut nombroses consultes sobre el funcionament de la borsa d'habitatge. Aquest servei forma part de la Xarxa de Mediació per al Lloguer Social, i és fruit del conveni signat el 6 d'octubre de 2006 entre els ajuntaments de l'Ametlla del Vallès, Cardedeu, la Garriga, Granollers i el Figaró.

Al servei de Borsa d'habitatge es fa la primera atenció i informació als usuaris i es recullen les dades necessàries per omplir la fitxa de demandant o oferent d'habitatge. Aquesta fitxa es tramet a Granollers Promocions, S.A., empresa pública de l'Ajuntament de Granollers encarregada de l'encreuament de les dades i de la gestió, supervisió i seguiment del contractes formalitzats mitjançant aquest servei.

Què s'ofereix?
- Assessorament jurídic i tècnic sobre habitatge i la normativa aplicable als contractes de lloguer.
- Contacte entre l'oferta i la demanda.
- Visita als habitatges oferts pels propietaris.
- Signatura, gestió i supervisió dels contractes de lloguer, tractament de la documentació i gestió de fiances.
- Seguiment de l'estat de la relació contractual entre propietaris i llogaters.

Avantatges per als propietaris
• Servei gratuït d'assessorament jurídic
• Mediació entre propietari/ària i llogater/a
• Tramitació i gestió del contracte de lloguer
• Assegurança de caució pel cobrament del lloguer
• Assegurança multirisc de la llar

Avantatges per als llogaters
• Preu de lloguer raonable
• Gestions administratives i de contractació gratuïtes
• Mediació entre propietari/ària i llogater/a

Què han de fer les persones interessades en un habitatge de la borsa?

Per formar part dels demandants d'habitatge de la Xarxa els interessats han de presentar-se al Servei de borsa d'habitatge municipal (Vil•la Paquita) i omplir la fitxa corresponent. Cal presentar obligatòriament el NIF, NIE o passaport. A la fitxa han de constar les dades de totes les persones majors d'edat que formaran part de la unitat de convivència*.

* Unitat de convivència: Tots els ocupants de l'habitatge, existeixi o no parentiu entre ells. S'entén que els ingressos de la unitat de convivència són els de tots els ocupants de l'habitatge.

Per poder optar a un habitatge, però, s'han de complir els requisits següents:

1. plena capacitat per contractar i obligar-se (ser major d'edat o menor emancipat legalment).
2. Tenir uns ingressos màxims. Ingressos anuals ponderats per unitat de convivència iguals o inferiors a 5,5 vegades l'IPREM.
Aquests ingressos ponderats depenen del nombre de membres que formen la unitat de convivència i de la zona on estigui ubicat l'habitatge dins el mapa general de zones de la Direcció General d'Habitatge (Cardedeu es troba a la zona B)

Ingressos ponderats segons IPREM per a unitats familiars de convivència a Cardedeu
1 membre 2 membres 3 membres 4 membres 5 o més
45.218,25€ 46.616,75€ 48.621,77€ 51.384,38€ 54.479,82€

3. Tenir uns ingressos mínims demostrables.
4. Tenir uns ingressos regulars demostrables documentalment. No s'accepten avals (en aquest cas es recomana que l'avalador faci de llogater i signi el contracte).
5. No tenir cap habitatge en propietat, cap dels membres de la unitat de convivència, a l'Estat espanyol.

A més d'aquests requisit, els llogaters han de complir unes obligacions:

Els llogaters han d'acceptar les condicions de seguiment de les entitats gestores pel que fa a l'ús i gaudi de l'habitatge, pagament de rendes, així com acceptar les decisions i conseqüències fruit de la mediació entre l'arrendatari i el propietari, o amb la comunitat de veïns, quan sigui necessària.

Què han de fer les persones interessades a oferir un habitatge de lloguer mitjançant la borsa?
Per oferir un habitatge de lloguer mitjançant el Servei de borsa d'habitatge municipal, els propietaris es poden adreçar directament al servei o posar-s'hi en contacte per concertar una primera visita a l'habitatge amb l'objectiu d'emplenar la fitxa de sol•licitud d'inscripció de l'habitatge a la borsa.

Un cop tramesa i acceptada la fitxa de l'habitatge, els tècnics de Granollers Promocions, SA es posaran en contacte amb el propietari per fer una visita de valoració de l'habitatge i les condicions econòmiques del lloguer per a la seva inclusió a la base de dades d'habitatge de lloguer ofert al municipi de Cardedeu mitjançant el Servei de borsa d'habitatge municipal.

En cas de trobar-se un sol•licitant, les necessitats del qual s'ajustin al habitatge ofert, es farà la mediació entre aquest i el propietari amb l'objectiu de formalitzar un contracte de lloguer si ambdues parts es posen d'acord.
Servei de borsa d'habitatge municipal de Cardedeu
Av. del Rei en Jaume, 114
Vil•la Paquita
938 711 679
puntal@cardedeu.org

Horari d'atenció al públic:
de dilluns a divendres de 17.00 h a 20.00 h

També podeu obtenir informació a:
Oficina d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Cardedeu
Plaça de Sant Joan, 1
93 844 40 04