El grup municipal d'ERC a Granollers proposa reservar per a vianants i ciclistes un gran eix cívic lliure de cotxes que travessi la ciutat de nord a sud en dies i hores determinats. A més, demanen també reservar per a vianants i ciclistes espais sense cotxes a tots els barris de la ciutat, en dies i hores determinats, per tal de que els ciutadans puguin passejar respectant les normes de distanciament social.
En un comunicat la formació ha destacat que el desconfinament dels últims dies fa que "un gran volum de granollerins i granollerines surtin a passejar i en alguns casos, les voreres poden ser massa estretes com per poder respectar les mesures de distanciament social. A més, la reducció de la mobilitat en cotxe a la ciutat fa que en alguns carrers, els ciutadans ja circulin per la calçada".
Els republicans destaquen que en aquests dies "se'ns obren oportunitats úniques per repensar la mobilitat a la ciutat, per pensar actuacions per fer-la més verda, ciclable i amigable a l'hora d'anar a peu". Alhora, pensen que "ens ha de permetre posar els barris al centre de les polítiques municipals, generant-hi espais neuràlgics on poder-hi fer vida, més enllà del centre de la ciutat". En aquest sentit, diuen que "tota aquesta tasca, inclosa la que es proposa avui, necessita de la participació dels agents implicats, com són les Associacions de Veïns de la Ciutat i l'entitat Granollers Pedala, entre d'altres".
Pel que fa al consistori, consideren que ¡l'inici del desconfinament progressiu "obliga a l'Ajuntament a facilitar el distanciament social en aquells punts de la ciutat on les voreres són estretes, dissenyant estratègies de mobilitat alternatives per aquests dies de confinament, alhora que s'aprofiti l'oportunitat que se'ns presenta aquests dies per repensar profundament la mobilitat de la ciutat".
ERC de Granollers proposa obrir un gran eix cívic que doni continuïtat a l'illa de vianants
Volen que es reservin per a vianants i ciclistes espais sense cotxes a tots els barris de la ciutat
Ara a portada
-
Successos Detenen un home que venia drogues a l’aparcament d’un festival de música a Montmeló Redacció
-
-
Successos Dos detinguts per intentar sostreure una bossa de mà en un aparcament de Granollers Redacció
-
-
Societat Un incendi en una nau d'autocaravanes de Granollers obliga al confinament d'una zona comercial
Publicat el 06 de maig de 2020 a les 19:44
Actualitzat el 06 de maig de 2020 a les 20:03
Et pot interessar
-
Societat Bigues i Riells del Fai es prepara per a la campanya de prevenció d'incendis
-
Societat Quatre llocs curiosos del Vallès Oriental que has de visitar
-
Societat Comença l’última fase de les obres de l’avinguda Sant Esteve de Granollers
-
Societat La Fira Guia’t del Vallès Oriental estrena emplaçament amb rècord d’assistència