Es presenta la nova línia de transport interurbà i el nou autobús a la Roca del Vallès

Publicat el 01 de febrer de 2006 a les 12:45
En la seva aposta per millorar el servei de transport públic, i en resposta a la creixent demanda –de freqüència i qualitat -, d'aquest servei per part de la ciutadania, l'Ajuntament presentarà el proper dimarts 7 de febrer (13.00 h) la nova línia entre la Roca centre i Granollers, així com el nou vehicle que realitza aquest servei. L'objectiu d'aquesta nova línia és reforçar en hores punta la ja existent. D'aquesta manera, el servei funciona de 7 a 9.30 i de 17 a 20.30 hores, tots els dies laborables (menys durant el mes d'agost). Es realitzen un total de 5 expedicions durant el matí, i 7 durant la tarda. Algunes d'aquestes expedicions arriben fins a les urbanitzacions de Roca 2 i Can Borrell, i s'ha incrementat el servei al centre comercial La Roca Village i el polígon industrial Can Font de la Parera.
Gràcies a aquest reforç, que funciona des del passat mes de setembre de 2005 en fase de prova, s'ha pogut augmentar la freqüència d'expedicions entre la Roca centre i l'estació de Renfe de Granollers-Centre, de manera que hi ha servei aproximadament cada 15 minuts.
L'Alcalde, Miquel Estapé, presentarà totes les característiques d'aquesta nova línia i del nou autobús el proper dimarts, en una trobada a la què estan convidats el Director General d'ATM, Ramon Seró, el Director General de Ports i Transports de la Generalitat, Esteve Tomàs, i el Conseller-Delegat de l'empresa Sagalés, Francesc Sagalés.

La Roca del Vallès ha vist duplicar-se el número de passatgers durant els darrers tres anys i l'ajuntament està realitzant un enorme esforç de promoció del transport públic, destinant cada any més de 300.000 euros a reforçar la concessió de bus de la línia amb Granollers.
D'altra banda, la Roca és un dels 42 municipis que es beneficiarà del programa d'ajuts que atorga el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat amb l'objectiu de donar suport financer a les actuacions de millora del servei d'autobusos municipals. Actualment, la Roca del Vallès és el tercer municipi del Vallès Oriental quant a número de viatgers registrat durant l'any 2004, després de Granollers i Mollet del Vallès. Concretament, la Roca va registrar un total de 129.890 viatgers durant l'esmentat any, pel que rebrà un ajut de 8.551 euros.