Espargaró domina a casa

El Circuit de Montmeló aplega 53.000 aficionats | Pedrosa i Salom també s'emporten la pole del Gran Premi de Catalunya

Publicat el 15 de juny de 2013 a les 19:30
Dani Pedrosa ha fet la 'pole position' a MotoGP. Foto: Circuit de Catalunya

La sessió d'entrenaments qualificatius de Moto2 no ha tingut color. El culpable ha sigut un Pol Espargaró que ha dominat des de bon començament al Circuit de Montmeló, rebaixant els seus registres i convertint-se en l'únic pilot que ha rodat en 1:46. El de Granollers ha avantatjat al segon classificat en més de mig segon. I aquest no ha estat altre que l'actual líder del Mundial, el britànic Scott Redding. Tot plegat amb un temps de ple estiu i un total de 52.800 aficionats que han gaudit de valent amb l'espectacle.

Quan tot just acabava de començar la tanda, Espargaró ja ha marcat un 1:46.660 que es convertia en el millor temps del cap de setmana i ja li hagués bastat per fer-se amb la pole position. Però el pilot local no s'ha conformat i, poc després, a la seva volta número 9, aturava el cronòmetre en 1:46.410 que, ara sí, ja no es mouria. "Estic especialment content de la meva pole perquè és el Gran Premi de casa. L'any passat no vaig poder acabar, així que demà vull fer-ho bé, sumar punts i apropar-me al liderat", ha subratllat Espargaró.

Pedrosa domina a MotoGP
Pel que fa a MotoGP, Dani Pedrosa ha assolit la seva 26ena pole position a la categoria amb una volta estratosfèrica d'1:40.893. El de Castellar del Vallès ha polvoritzat l'anterior rècord en una qualificació del Circuit de Catalunya que ostentava l'australià Casey Stoner (1:41.186), malgrat l'elevada temperatura de l'asfalt (52ºC). D'aquesta manera, el líder del mundial ha demostrat que es troba en un gran moment de forma i que lluitarà al Gran Premi Aperol de Catalunya novament per la victòria i per distanciar-se al capdavant del campionat. Les dues posicions restants per completar la primera fila de la graella han estat objecte d'una interessant lluita entre Crutchlow i Lorenzo.

A Moto3, Luis Salom ha aconseguit la segona pole position de la temporada al manillar de la seva KTM. El seu cronòmetre d'1:50.782 li permetrà sortir primer a la graella de la cilindrada petita que arrencarà demà a les 11h del matí. Al costat, a la primera fila, tindrà el seu compatriota Alex Rins i el portuguès Miguel Oliveira.