Estudien denunciar la pedrera de Vilanova del Vallès per provocar una fuita d'aigua

ATLL podria emprendre accions judicials després de constatar que una explosió va foradar la canonada

Publicat el 26 de gener de 2012 a les 17:30
La fuita d'aigua a Vilanova del Vallès, el passat divendres. Foto: Lluís Vilaró

Aigües Ter Llobregat (ATLL) estudia emprendre accions judicials contra l'empresa Cora Terra, que gestiona la pedrera que hi ha a la urbanització de Can Roquetes de Vilanova del Vallès. Així ho han explicat fonts d'ATLL a l'ACN, després que els tècnics hagin confirmat que les explosions de la pedrera van causar el trencament d'una canonada d'aigua el passat divendres. Els tècnics han començat a fer les inspeccions per elaborar un informe econòmic dels danys materials i veure quines son les obres de reparació que s'han de fer. L'abastiment d'aigua està garantit a través de la canonada que es va construir de forma paral·lela al riu Mogent, i que va entrar en funcionament fa uns quatre mesos.

El trencament de la canonada (que connecta la planta potabilitzadora de Cardedeu amb la planta de distribució de Barcelona) es va produir el divendres passat cap a les quatre de la tarda, just després d'unes explosions a la pedrera. Es va produir una aparatosa fuita d'aigua que va inundar alguns dels carrers de la urbanització de Can Roquetes de Vilanova. Malgrat tot, ningú va prendre mal i l'aigua va anar a parar a un torrent que desemboca al riu Mogent. Arran d'aquest fet, es va tallar el subministrament d'aigua als veïns de Cardedeu i Vilanova del Vallès durant unes hores.

Ara, els tècnics han confirmat que el trencament es va produir a causa de les explosions. Per aquest motiu, ATLL (adscrita al Departament de Territori i Sostenibilitat) es planteja emprendre accions legals contra l'empresa que gestiona la pedrera, Cora Terra. Abans de prendre una decisió definitiva, esperaran a disposar de tots els informes dels danys materials que s'han produït i que ara s'hauran de reparar.