L'Obra Social Caixa Sabadell i l'Ajuntament de Sant Celoni presenten l'exposició "700 anys després. Els cavallers del Temple o la vigència d'un mite" a la Rectoria Vella de la localitat, del 6 al 28 de maig. L'exposició aporta nous elements per al coneixement de la societat medieval al Mediterrani, ja que proposa una exploració aprofundida sobre el molt anomenat i poc conegut Orde del Temple, el més important orde militar medieval, creat el 1118 i que durant dos segles va deixar testimonis arquitectònics i artístics als països mediterranis. La mostra, que ha estat comissariada per Jordi Rovira i Àngels Casanovas, es podrà visitar de dimarts a dissabte de 17 a 20 hores. Els diumenges i els festius l'horari serà d'11.30 a 14 hores i de 17 a 20 hores. Dilluns la mostra estarà tancada.
L'exposició parteix de l'interès que desperta la cultura medieval, amb unes gestes i uns herois que solen confondre's amb les boires d'aquella època turbulenta i sovint són més objecte de llegenda que de concreció històrica. Els últims anys, la literatura d'arreu del món també s'ha ocupat de revisar els vells mites, i així, a Catalunya han proliferat els llibres sobre el catarisme o sobre els almogàvers. Revisar els vestigis dels templers no farà sinó projectar nova llum sobre la cultura d'aquells monjos guerrers que van crear un univers elitista i clos, que va conviure durant l'època de les croades amb els poders terrenals dels reis i els successius papats.
Tot aquests fets van tenir lloc fins que l'any 1307 es va iniciar el procés de desfeta i el rei de França Felip el Bell va precipitar la seva fi amb la collaboració del papa Climent V, mentre els darrers templers eren acusats d'heretgia i cremats a la foguera. Les imatges i els testimonis singulars de l'empremta templera, així com la seva litúrgia, ara són la matèria d'aquesta exposició i, alhora, han quedat recollits al catàleg que acompanya la itinerància per Catalunya.

ARA A PORTADA
Publicat el 02 de maig de 2006 a les 20:10
Et pot interessar
-
Societat Dispositiu especial de trànsit per al Gran Premi de MotoGP a Montmeló
-
Societat Aquests seran els cursos de l'escola d'adults de Cardedeu el 2025-2026
-
Societat Tomben la històrica estació de tren de Parets pel desdoblament de l'R3
-
Societat Festa Major de Granollers: tota la programació
-
Societat Una doctora de l'Hospital de Granollers a una pacient: «Si no em parla en espanyol no l'atendré»
-
Societat Granollers fa el primer pas cap a l'habitatge cooperatiu: «Saber que no et faran fora dona estabilitat i tranquil·litat»