
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va manifestar fa unes setmanes que descartava el polèmic Quart Cinturó (amb un expedient d'avaluació ambiental caducat fa mesos) i apostava per una Ronda del Vallès. Semblava que s'apropava a les tesis dels opositors a la via de gran capacitat i als arguments d'ICV-EUiA i ERC. En aquesta entrevista Vila exigeix a Foment que acabi el tram fins a Abrera (Baix Llobregat) i posa a discussió què s'ha de fer amb el més proper a Granollers.
Realment és així o les seves paraules es van interpretar malament, perquè després hi ha hagut molts matisos?
Endrecem les coses. Primer, exigim que s'acabi ja el primer tram, que està en marxa, el d'Abrera-Olesa de Montserrat a Viladecavalls. És molt important. És la part central i ha quedat penjada. Cal que es doti pressupostàriament, més del que s'ha fet fins ara. Perquè amb el que preveu el ministeri de Fomento no anem enlloc per a culminar l'obra a curt termini.
I el segon i altres aspectes cabdals que es dedueixen si hi ha un primer?
La segona gran idea: tornin a dotar pressupostàriament el tram Terrassa-Sabadell, sobre el que hi ha un gran consens. Tots tenim clar que en aquestes dues ciutats el IV Cinturó està més que reflexionat. La tercera: arribar fins al Vallès Oriental, Granollers-la Roca, admet discussió. Podríem convenir que han passat moltes coses i se'n podria parlar, aprofitant la dissortada tramitació del projecte fins ara.