La consellera de Territori, Ester Capella, ha visitat aquest dimecres l’obra que ha finalitzat per a millorar la funcionalitat i la seguretat de la C-17 entre Parets del Vallès i Granollers, que ha consistit en la construcció d’un nou tercer carril a la calçada en sentit nord. Aquesta actuació s’emmarca en el conjunt d’intervencions que el Govern està desenvolupant en els últims anys en aquest important eix de comunicació per valor de 60 milions d'euros.
En aquest sentit, la consellera ha anunciat que Territori finalitzarà a finals de primavera les obres de millora de l’accessibilitat de la carretera a zones industrials de Granollers i de Lliçà d’Amunt i que ha licitat la construcció d’una passarel·la per a vianants i ciclistes sobre la C-17 a Parets del Vallès.
En aquest sentit, la consellera ha anunciat que Territori finalitzarà a finals de primavera les obres de millora de l’accessibilitat de la carretera a zones industrials de Granollers i de Lliçà d’Amunt i que ha licitat la construcció d’una passarel·la per a vianants i ciclistes sobre la C-17 a Parets del Vallès.
Amb una inversió de 19,2 milions d'euros, l’obra ara finalitzada ha comportat el perllongament del tercer carril que ja hi havia a la C-17, des de l’enllaç amb la C-33, fins a l’enllaç amb la C-352 (ronda Sud de Granollers) i la reordenació d’accessos des d’aquest punt fins a l’enllaç amb la C-155 (de Sabadell a Lliçà de Vall). Ha abastat una longitud de prop de 4 quilòmetres als municipis de Parets del Vallès, Lliçà de Vall i Granollers.
Per a limitar els accessos directes i així millorar la seguretat i la canalització del trànsit, s’han remodelat els enllaços de la C-155 i de la C-35, formant-se una sortida directa des del tronc. S’han reorganitzat els accessos al polígon industrial Can Volart i al Circuit de Montmeló mitjançant dues noves rotondes (al polígon i a la C-35). Els accessos directes s’han anul·lat i ara es vehiculen a través d’un nou vial lateral.
D’altra banda, per absorbir el trànsit que es generarà en els pròxims anys a les zones industrials de Parets del Vallès, s’ha remodelat l’actual enllaç entre la C-35 i la C-17, de manera que millora la seva funcionalitat. Aquest tercer carril s’afegeix al que ja va entrar en funcionament en el sentit sud el 2022, que va comptar amb una inversió d’11 milions.