23
de març
de
2022, 18:35
Actualitzat:
19:10h
L'Ajuntament de Granollers i Adif signaran un acord que desencalla el projecte de cobriment de part de les vies del tren de la línia de França (les línies R2 i R8) entre els carrers Josep Umbert i d'Agustí Vinyamata, així com la reordenació de l'Estació Granollers Centre.
Segons recorda l'Ajuntament, el projecte es va iniciar el juny de 2006 i estava vinculat al desenvolupament urbanístic del sector del carrer Esteve Terrades del POUM. Aquest mes de febrer s'ha tancat el conveni que permetrà la tramitació i aprovació del Pla de Millora Urbana (PMU) d'aquest sector, en paral·lel a l'execució de les obres de cobertura de les vies en aquest primer tram i la millora de l'estació.
El convenvi preveu que, en el termini màxim d'un any i mig, es tramitarà i aprovarà el Pla de Millora Urbana d'aquest sector i, immediatament, després de l'aprovació definitiva, "Adif iniciarà l'execució de les obres de cobertura de les vies del tram".
Sobre la llosa de cobertura, de 400 metres, "s'aconseguirà una nova superfície d'espai públic i zona verda de més de 8.000 metres quadrats que permetrà l'ampliació del Parc de Torras Villà i una millor accessibilitat entre barris, a banda i banda de la via", destaca el consistori.
L'actuació també inclou la reordenació i millora de l'Estació Granollers Centre "per possibilitar l'alliberament dels serveis ferroviaris dels terrenys, que han d'acollir el sòl residencial que fixi el PMU i transformar-lo en parcel·les edificables, que li correspondran a Adif com a propietari únic del sector", precisen.
D'aquesta manera, Adif executarà i es farà càrrec del cobriment, un projecte que ja està redactat i que està en fase de supervisió tècnica. El pressupost s'estima en 11,7 milions d'euros.
Pel que fa a la reordenació de l'estació, consistirà en la retirada i el trasllat de les actuals instal·lacions ferroviàries de manteniment, edifici i vies properes al carrer d'Esteve Terrades al lateral de llevant, i permetrà la desafecció dels terrenys que s'han de convertir en parcel·les de sòl residencial. En aquest cas, el pressupost ascendeix a 5,7 milions.
L'Ajuntament, per la seva banda, executarà i es farà càrrec de l'elaboració del PMU del carrer Esteve Terrades amb un termini màxim, fins a la seva aprovació definitiva, de 18 mesos. El pla preveu una edificabilitat de 32.178 metres quadrats en els terrenys d'Adif que es desafectaran del servei ferroviari entre les vies de Rodalies, i amb façana al carrer Esteve Terrades, per destinar un 30% a habitatge protegit i un 27% a ús comercial.
Adeu a la terminal de mercaderies
D'altra banda, i tal i com ja s'havia avançat, la terminal de mercaderies, propietat d'Adif, es traslladarà a la nova terminal de la Llagosta, on ja es treballa en un projecte d'implantació de la nova estació intermodal de mercaderies. "L'Ajuntament i Adif treballaran, més endavant, quan s'hagi concretat el trasllat i s'alliberin del seu ús ferroviari, per estudiar-ne el seu destí, atès que constitueixen una important àrea d'oportunitat per al desenvolupament de la ciutat i també per a la millora de la integració urbana de les instal·lacions ferroviàries", explica el consistori.
Segons recorda l'Ajuntament, el projecte es va iniciar el juny de 2006 i estava vinculat al desenvolupament urbanístic del sector del carrer Esteve Terrades del POUM. Aquest mes de febrer s'ha tancat el conveni que permetrà la tramitació i aprovació del Pla de Millora Urbana (PMU) d'aquest sector, en paral·lel a l'execució de les obres de cobertura de les vies en aquest primer tram i la millora de l'estació.
El convenvi preveu que, en el termini màxim d'un any i mig, es tramitarà i aprovarà el Pla de Millora Urbana d'aquest sector i, immediatament, després de l'aprovació definitiva, "Adif iniciarà l'execució de les obres de cobertura de les vies del tram".
Sobre la llosa de cobertura, de 400 metres, "s'aconseguirà una nova superfície d'espai públic i zona verda de més de 8.000 metres quadrats que permetrà l'ampliació del Parc de Torras Villà i una millor accessibilitat entre barris, a banda i banda de la via", destaca el consistori.
L'actuació també inclou la reordenació i millora de l'Estació Granollers Centre "per possibilitar l'alliberament dels serveis ferroviaris dels terrenys, que han d'acollir el sòl residencial que fixi el PMU i transformar-lo en parcel·les edificables, que li correspondran a Adif com a propietari únic del sector", precisen.
D'aquesta manera, Adif executarà i es farà càrrec del cobriment, un projecte que ja està redactat i que està en fase de supervisió tècnica. El pressupost s'estima en 11,7 milions d'euros.
Pel que fa a la reordenació de l'estació, consistirà en la retirada i el trasllat de les actuals instal·lacions ferroviàries de manteniment, edifici i vies properes al carrer d'Esteve Terrades al lateral de llevant, i permetrà la desafecció dels terrenys que s'han de convertir en parcel·les de sòl residencial. En aquest cas, el pressupost ascendeix a 5,7 milions.
L'Ajuntament, per la seva banda, executarà i es farà càrrec de l'elaboració del PMU del carrer Esteve Terrades amb un termini màxim, fins a la seva aprovació definitiva, de 18 mesos. El pla preveu una edificabilitat de 32.178 metres quadrats en els terrenys d'Adif que es desafectaran del servei ferroviari entre les vies de Rodalies, i amb façana al carrer Esteve Terrades, per destinar un 30% a habitatge protegit i un 27% a ús comercial.
Adeu a la terminal de mercaderies
D'altra banda, i tal i com ja s'havia avançat, la terminal de mercaderies, propietat d'Adif, es traslladarà a la nova terminal de la Llagosta, on ja es treballa en un projecte d'implantació de la nova estació intermodal de mercaderies. "L'Ajuntament i Adif treballaran, més endavant, quan s'hagi concretat el trasllat i s'alliberin del seu ús ferroviari, per estudiar-ne el seu destí, atès que constitueixen una important àrea d'oportunitat per al desenvolupament de la ciutat i també per a la millora de la integració urbana de les instal·lacions ferroviàries", explica el consistori.