ICV reclama en un acte a Granollers «un acord social contra la crisi»

ARA A PORTADA

Publicat el 11 de desembre de 2008 a les 12:04

H9i han estat presents els secretaris generals dels sindicats Comissions Obreres, Ovidi Huertas, i de la Unió General de Treballadors, José Antonio Alcaide, així com Josep Lluís Santamarta, membre del comitè executiu de la patronal de la Petita i Mitjana Empresa de Catalunya (PIMEC).
 
En la seva intervenció, Ovidi Huertas (CCOO) ha volgut recordar que “aquesta és una crisi provocada pel capital i per un sistema productiu basat en sectors vulnerables com la construcció i el consum intern”. Davant d’aquesta situació, Huertas ha presentat les vuit mesures que planteja Comissions Obreres per fer front a la crisi. Entre aquestes propostes cal destacar “la millora de la formació dels treballadors i les treballadores, l’augment dels recursos per a la cohesió social com ara la renda bàsica universal i l’impuls a la innovació i als sectors econòmics d’alt valor afegit”.
 
El representant de PIMEC, Josep Lluís Santamarta, ha plantejat la necessitat de “canviar les regles del joc” per evitar els problemes de crèdit que estan patint les empreses. Santamarta ha proposat “la creació d’una taula permanent de crisi a tots els territoris per valorar permanentment la situació d’elements com la morositat, el finançament bancari o la cobertura d’assegurances”. El representant de la petita i mitjana empresa també ha demanat “una reducció de la càrrega fiscal i una modificació del sistema educatiu per augmentar la competitivitat del teixit empresarial català”.
 
José Antonio Alcaide (UGT) ha començat la seva intervenció afirmant que “els sindicats no permetrem que la crisi sigui l’excusa per prendre mesures contra els treballadors i les treballadores, com ara l’abaratiment del comiat, l’increment de la jornada laboral o la contenció salarial”. Alcaide ha apostat per “un canvi de valors” i ha coincidit a demanar “esforços perquè la formació professional tingui la qualitat necessària”. El secretari general del sindicat al Vallès Oriental ha acabat exigint “una major despesa en serveis socials i en habitatge protegit com a elements de cohesió social”.
 
Per últim, el responsable de les propostes econòmiques d’ICV, Josep Torrecillas, ha situat la crisi en “l’enfonsament d’un model productiu que molts ja qualificàvem d’insostenible”. Torrecillas ha afirmat que “la intervenció pública en la banca ha de servir per millorar la situació de la població més feble” abans d’aprofundir en el tema central de la seva intervenció: “Cal un nou model productiu i energètic basat en els sectors d’alt valor afegit i on tinguin un alt pes específic la innovació i la recerca”. El dirigent ecosocialista ha afegit que “cal un acord solidari de tots els agents socials contra la crisi, que vagi més enllà d’un diàleg social que ara mateix va massa lent”.