La 6a Vallèsbot repta l'alumnat a crear ginys tecnològics per la gestió de l'aigua

La presentació dels treballs es farà el 30 de maig a la Roca del Vallès

  • Detall del cartell del projecte -
Publicat el 15 de novembre de 2022 a les 18:15
Aquest dilluns s’ha presentat a la sala de plens de l’Ajuntament de la Roca del Vallès la 6a edició de la Vallèsbot, el projecte intermunicipal per la implementació dels coneixements de la robòtica i tecnologia a reptes de caràcter social del nostre entorn més proper.

Aquest curs 2022-2023 la Vallèsbot porta per títol Aigua, gota a gota i demana a l’alumnat participant de centres educatius de primària i secundària de Granollers, Canovelles, Les Franqueses del Vallès i la Roca del Vallès que dissenyi ginys tecnològics que ajudin a la gestió d'aquest recurs essencial des d'una vessant aplicada.

El resultat de la feina feta a l’aula pels alumnes es presentarà públicament el 30 de maig de 2023 a la Roca del Vallès. L’any passat, la presentació es va fer a Canovelles, mentre que les primeres edicions van celebrar l’activitat central a Granollers.

Mercè Robles, mestra de l’escola Pilar Mestres-Jaume Torrens de la Roca, ha destacat que "la Vallèsbot també busca la igualtat real entre l’alumnat, basat en els valors de la coeducació i per afavorir el desenvolupament de les persones". Per la seva banda, el director dels Serveis Territorials del Maresme i Vallès Oriental, Simó López, ha explicat que el projecte "és un exemple de treball en equip i de treball en xarxa. A més, enguany treballem amb l’horitzó que ens marca el compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible".

Els alcaldes i l’alcaldessa dels municipis que participen en la Vallèsbot han coincidit en agrair l’esforç dels equips docents i fer valdre la seva implicació perquè any rere any aquest projecte singular tiri endavant. L’alcaldessa de Granollers, Alba Barnusell, ha destacat que la iniciativa "desperta les vocacions tecnològiques als infants, i sobretot en les nenes. Cal recuperar la perspectiva de gènere i recuperar el nom de les dones que han fet avançar tant aquests àmbits".

L’alcalde de les Franqueses del Vallès, Francesc Colomé, ha reflexionat sobre el lema d’enguany i ha dit que "els ajuntaments han viscut en molts casos d’esquena als rius. Estem revertint tot això, l’aigua és un bé escàs i els infants trobaran solucions innovadores als reptes en aquest àmbit".

L’alcalde de Canovelles, Emilio Cordero, ha manifestat que "educació és sinònim de transformació", i ha afegit que "hem d’explicar com fem els municipis el tractament de l’aigua i cal prendre consciència d’aquest bé escàs".

Per últim, l’alcalde de la Roca del Vallès, Albert Gil, ha agraït la presència de tots els agents i ha recalcat que "els canvis en molts casos venen de la mà de l’impuls dels equips docents i els infants. Segurament els nens i nenes seran qui ens conscienciaran als adults de tot el que aprendran i fomentaran un desenvolupament sostenible i un ús racional de l’aigua".

Les inscripcions per aquesta 6a edició encara estan obertes i els centres educatius de primària i secundària dels municipis de Granollers, Les Franqueses del Vallès, la Roca i Canovelles que vulguin participar-hi encara s’hi poden inscriure.

En la passada edició, que va girar entorn de la bicicleta, hi van participar prop de 800 alumnes de 19 centres de primària i secundària: 11 de Granollers, 6 de Canovelles, 1 de la Roca del Vallès i 1 de les Franqueses del Vallès.

[h3]El projecte Vallèsbot[/h3]
El projecte Vallèsbot va néixer el curs 2017/2018 del treball en xarxa entre professors, centres educatius, Ajuntaments i el Servei Educatiu del Vallès Oriental. Es tracta d’una activitat intermunicipal per la implementació dels coneixements de la robòtica i el pensament computacional tot donant solucions a reptes de caràcter social del nostre entorn més proper. A diferència d’altres projectes de vocació i cultura tecnològica, la Vallèsbot no és competitiva i es fa en horari lectiu, fet pel qual tot l’alumnat pren part de la proposta i aprèn de la construcció i programació de robots.