La carretera de la Roca tindrà un únic carril de circulació al seu pas pel centre del poble

L'Ajuntament convertirà el tram en un passeig amb vorals amples i arbres

Publicat el 23 de novembre de 2011 a les 20:30
Rafael Ros i el president de l'àrea de Territori de la Diputació, Josep Llobet. Foto: Lluís Vilaró

La carretera de la Roca del Vallès passarà a ser d'un únic sentit de circulació al seu pas pel municipi. Es tracta del tram de la BV-5001, el carrer Catalunya, que va des de la cruïlla amb la BV-5106 a la intersecció amb la C-1425. Són gairebé 700 metres pels quals només podran circular vehicles en sentit ascendent, és a dir, en direcció Granollers o Cardedeu. Els vehicles en sentit descendent, en direcció Vilanova, seran desviats pels carrers Sant Sadurní i Tenor Viñas. El carrer Catalunya es convertirà en un passeig amb vorals amples, arbres i mobiliari urbà. L'objectiu es transformar aquest eix central per dinamitzar-ne la convivència i atraure comerç. Les obres estaran enllestides el 2013.

"La BV-5001 travessa el cor de la Roca del Vallès", ha explicat l'alcalde del municipi, Rafael Ros (CiU), durant la presentació del projecte als mitjans de comunicació. Per això, l'objectiu és transformar aquest tram en un "espai de convivència" pels veïns de la Roca, amb nou mobiliari urbà, enllumenat i arbres, ha afegit Ros. Les voreres del carrer Catalunya, que és com es denomina la carretera al seu pas per la Roca, passaran a ser de 3,20 metres i 1,5 metres, respectivament. El carril de sentit únic serà de 3,30 metres. Hi passaran només aquells vehicles que circulin en direcció Cardedeu o Granollers.

Unes obres de 850.000 euros
D'altra banda, els vehicles en sentit descendent hauran de desviar-se pels carrers Sant Sadurní i Tenor Viñas, i des d'aquest punt tornaran a agafar la BV-5001 en direcció Vilanova del Vallès. L'adequació i l'actuació del carrer Catalunya té un cost de 850.000 euros. L'Ajuntament ja disposa de 450.000 euros que la Diputació de Barcelona va atorgar durant el mandat passat. L'alcalde preveu trobar la resta de finançament a partir de noves convocatòries de subvencions de la Diputació i de la Generalitat. D'altra banda, les adequacions dels carrers Sant Sadurní i Tenor Viñas es faran des de la iniciativa privada.

Per tot plegat, Ros ha signat aquest dimecres un conveni de col·laboració amb el nou president de l'àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació, Josep Llobet. A partir d'aquest acord, la Diputació (propietària de la carretera) autoritza a transformar aquest tram en sentit únic i establir una ruta alternativa.

El carrer Catalunya serà de sentit únic en el seu tram més cèntric. Foto: Lluís Vilaró