
La CUP de la Garriga ha convocat un escarni "popular i festiu" contra el president de Ciutadans i veí de la garriga Albert Rivera. La cita és aquest dijous a les set de la tarda a la plaça del Silenci, i la formació independentista demana a la gent que porti cassoles, xiulets, pancartes i banderes per dir-li a Rivera "com vols que sigui l'escola al nostre país". Tot plegat, l'endemà que s'hagi fet públic que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) obliga a la introducció del castellà a tota l'aula on hi hagi un alumne els pares del qual hagin reclamat un ensenyament bilingüe, independentment de l'opinió de la resta de pares, alumnes i professorat.
A la mateixa hora de l'escarni, Rivera ofereix la conferència La transició ciutadana a l'Auditori de l'Escola Municipal de Música de la Garriga. La intenció de la CUP, que espera que altres associacions com l'ANC i partits que defensen la immersió se sumin a la protesta, és no coincidir en cap moment amb els simpatitzants de Ciutadans. De fet, l'escarni no es mourà de la plaça, on es farà un mural per penjar les propostes de la gent sobre l’escola i els missatges a Rivera.
Tres actes a la mateixa hora
És difícil, però, que la CUP aplegui altres formacions, perquè també a les set de la tarda Som Escola, Acord per la Garriga, ERC i JERC, així com persones a títol individual, han convocat una concentració a la plaça de l'Església en contra de la interlòcutoria del TSJC. Per un país de tots, l'escola en català, es pot llegir als cartells que anuncien la trobada.
Aquest mateix dimecres, Ciutadans s'ha mostrat satisfet per la interlocutòria del TSJC, i ha retret al Govern la seva "reiterada" actitud (alhora de defensar la immersió lingüística) i ha recordat que "els drets són de la gent, no dels nacionalistes ni de la consellera". C'S ha demanat a Rigau que acati la interlocutòria i apliqui el model que determina el TSJC. El mateix Rivera, a través del seu compte de Twitter, ha apuntat, en castellà, que "s'ha acabat el monolingüisme a les aules catalanes; el TSJC ens ha donat la raó: un mínim de dues llengües oficials seran vehiculars a la mateixa aula".