La Garriga promou un Pla d'Acció Municipal que «aposta per les persones»

Publicat el 13 de febrer de 2009 a les 13:38
 
Per aquest motiu, el 51.87% de la despesa municipal d’enguany anirà destinada a les persones, per només un 37,61% que es dedicarà a territori i un 10,52% que servirà per amortitzacions i pagaments d’interessos de crèdits.
 
Durant la presentació, es va reconèixer que el pressupost d’aquest any ve marcat per la crisi. Aquesta situació ha provocat que les previsions d’ingressos que ha fet l’equip de govern siguin molt curoses, que s’hagin marcat prioritats i que s’hagi fomentat la transversalitat de les actuacions.
A més de dedicar el màxim d’esforç i recursos al servei de les persones, el govern municipal també ha previst actuacions que fomentin l’entorn urbà, la mobilitat, la participació ciutadana, els equipaments i l’organització interna.
 
D’aquesta manera hi ha previstes diferents inversions algunes de les quals provenen d’altres administracions com per exemple les obres d’accés a la C-17 que evitaran que els vehicles pesats que vénen de Vic i van als polígons hagin de travessar tot el poble per accedir-hi. També per aquest any, hi ha previst la finalització de les obres del nou CAP. Per altra banda hi ha dues actuacions que s’han d’acabar de fixar les quantitats com són l’ampliació del CEIP Giroi, de la qual aquesta setmana es presenta el projecte, i la supressió dels passos a nivell, que sembla que Renfe desvincularà del projecte de desdoblament i per tant es podria fer a mitjà termini.
 
Pel que fa a les actuacions previstes se’n van destacar l’arranjament del torrent de Can Caralt, l’asfaltat del primer tram de la Ronda del Carril i la renovació de diversos semàfors del poble.  La connexió d’aigua a la zona de can Poi, les obres que es faran a l’escola Tagamanent, les millores a la Biblioteca i l’adquisició de material informàtic són altres de les actuacions d’enguany
 
La presentació també va servir per explicar a la ciutadania les inversions d’aquest any, que aniran destinades a acabar les obres de Can Raspall-Maiol, on es traslladaran durant el mes de març les Àrees de Patrimoni i Turisme  i la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament; a executar finalment la remodelació de la plaça Mn. Jaume Oliveres i els safareigs i a avaluar el projecte de fer una aparcament soterrat a la Sínia. També és una inversió pel 2009 la rehabilitació del centre urbà i la recuperació i canalització dels pous situats al costat de la piscina i a la plaça dels  Tres Tombs que amb la planta potabilitzadora que s’instal•larà amb part de la subvenció del FEIL, permetrà tenir més aigua potable pel municipi. I per últim, es va explicar que s’invertirà durant aquest any en les dependències policials, en millores en el Casal de Joves per tal de reubicar l’espai i equipar-lo, i en adequar la Torre del Fanal.
 
Durant la presentació, també es van explicar els 9 projectes que se subvencionaran a través del Fons Estatal d’Inversions Locals: el pont del carrer del Bages; la urbanització del carrer del Bages; les millores del tancament, la il•luminació i l’accessibilitat del pavelló de can Violí; l’arranjament de les goteres i urbanització de la part posterior del Teatre; les obres per millorar l’accessibilitat a la futura oficina d’Atenció a la Ciutadania; la torre de potabilització de l’aigua; la senyalització de diversos elements del Pla Especial de Protecció de Patrimoni; l’estabilització dels talussos de can Caralt i de l’Av. 11 de setembre i la instal•lació solar fotovoltaica al terrat de l’ajuntament.
 
La sessió, que es va retransmetre en directe per Ràdio Silenci, va incloure a la part final un torn de preguntes del públic. Les actuacions dirigides a la gent gran, l’asfaltat d’alguns carrers i la periodicitat d’algunes actuacions que s’acabarien el 2010 van ser els temes destacats. Està previst que la presentació en format pdf es pugui trobar a la web municipal i que el proper butlletí municipal El Garric hi dediqui un espai destacat