Enel Green Power vol construir 48 hectàrees de parc solar a Santa Agnès de Malanyanes, a la Roca del Vallès. És el més gran dels cinc projectes que, segons avança El9Nou, es volen fer al Vallès Oriental. La Ponència d'Energies Renovables, un òrgan col·legiat del Departament de Territori i Sostenibilitat, estudia la viabilitat d'uns projectes que compten amb informes desfavorables dels consistoris afectats. En aquest mapa es poden veure alguns detalls de les peticions que hi ha en marxa.
Els Ajuntaments coincideixen en destacar que estan a favor de les energies renovables, però critiquen el fort impacte que suposarien els projectes en el medi rural.
L'alcalde de les Franqueses i president del Consell Comarcal del Vallès Oriental, Francesc Colomé, ha valorat aquest dijous, després del Consell d'Alcaldies, el projecte previst pel seu municipi: "Nosaltres n'estem afectats. Tot i que hem d'apostar per les energies renovables, ho hem de fer sense menjar-nos el territori agrari". Colomé ha proposat, per exemple, utilitzar els terrenys disponibles per equipaments. De fet, a finals del 2020 el consistori ja va advertir que el pla urbanístic no permet aquest tipus d'usos en terrenys no urbanitzables.
A les Franqueses la sol·licitud està feta per 12,3 hectàrees a Marata, a la finca de Can Ramis, on Green Concept Managment vol instal·lar un parc de 7,35 MW.
Un altre dels projectes es troba entre diversos termes municipals: Cardedeu, Sant Antoni de Vilamajor i Llinars del Vallès. En aquest cas, ocuparia 19 hectàrees i tindria 9MW de potència. L'Ajuntament de Cardedeu ja ha enviat un informe desfavorable.
Més a l'oest, a Cànoves i Samalús, Estabanell ha presentat un projecte per instal·lar 10 hectàrees de parc solar amb una potència de 7,4 MW. I a la Garriga, la mateixa empresa pretén que hi hagi 8,5 hectàrees i 4 MW a terrenys de Can Busquet.
La Generalitat ha rebut cinc sol·licituds per fer parcs solars al Vallès Oriental
Societat
Són 98 hectàrees a la Roca, les Franqueses, la Garriga, Cànoves i Samalús, Cardedeu, Llinars i Sant Antoni de Vilamajor
ARA A PORTADA
-
Societat Aliança entre Veolia, ajuntaments i Creu Roja per impulsar l'ocupació entre població vulnerable Redacció
-
Cultura El Museu de Cardedeu enforteix el vincle amb el modernisme i presenta estratègia fins a 2030 Redacció
-
-
Societat Tanca Can Guerris, la històrica botiga de vetes i fils: «Sant Celoni ens ha estat fidel» Bernat Castanyer Colomer
-
Societat Berta García, una de les millors notes de la selectivitat de 2025: «La universitat t'obre la ment» Bernat Castanyer Colomer
Publicat el
20 de març de 2021 a
les 14:00
Et pot interessar
-
Societat
Els Bombers mantenen un dispositiu d'extinció a l'incendi de Sant Quirze Safaja
-
Societat
Estabilitzat un incendi en una empresa amb risc químic a Mollet del Vallès que deixa nou ferits
-
Societat
S'esfondra part d'un pont de la Garriga afectat per les obres de l'R3
-
Societat
Resolta la fuita en un tren de mercaderies perilloses al Vallès
-
Societat
La Grossa de Cap d'Any deixa dos premis als Vallesos
-
Societat
Renfe i el Govern ampliaran finalment la freqüència dels busos entre la Garriga i Barcelona pel macrotall de l'R3
