«La gent gran necessita un cop de mà»: la bretxa digital s'apodera dels nous caixers

Després de dos anys, els veïns de Bellavista ja poden utilitzar el nou caixer automàtic però molta gent gran té dificultats per fer-lo servir

Des de l'obertura del caixer, el degoteig de veïns i veïnes és constant
Des de l'obertura del caixer, el degoteig de veïns i veïnes és constant | Patri Vélez
Patri Vélez
05 de desembre del 2023
Actualitzat el 12 d'abril del 2024 a les 10:54h

 

El caixer automàtic de Bellavista, a les Franqueses del Vallès ja és una realitat. Després de dos anys sense aquest servei al barri, per fi els veïns disposen de més facilitats per poder treure diners en efectiu. El col·lectiu de la gent gran és un dels grans beneficiats, però alhora, la bretxa digital es fa evident quan s'han d'enfrontar a una pantalla.

Els veïns de Bellavista, un barri de 9.000 habitants, havien demanat que es recuperés l'únic caixer que s'havia perdut feia dos anys. Finalment, l'Ajuntament va obrir una licitació per fer-ho possible i s'ha instal·lat, aquest mes de novembre, davant del Casal de la Gent Gran, amb la intenció de facilitar la vida a les persones de més edat.

El president del Casal, Miguel Sànchez, explica a NacióGranollers que "de no tenir res a tenir un caixer és una ajuda per a la gent gran". Tot i això, diu que "el millor seria que hi hagués una persona donant un cop de mà a la gent gran per treure diners". Assegura que "la majoria de les persones de més edat no saben operar en un caixer". I apunta que des de que està actiu, ell mateix ha hagut d'ajudar moltes persones a treure diners.

Miguel Sànchez, president del Casal de la Gent Gran de Bellavista Foto: Patri Vélez

 

En el mateix sentit s'expressa la conserge del Casal, Gregoria Vinagre, que assegura que el nou caixer li dona "una mica de feina". En els pocs dies que fa que funciona ha hagut de "sortir unes quantes vegades" a ajudar. "Hi ha gent que no hi veu; sí que veuen els números del teclat perquè els han posat grans, però els de la pantalla no. Se'ls hi ha de donar un cop de mà.", explica.
 
Aquesta bretxa digital s'ha fet més evident, quan les entitats bancàries han començat a tancar oficines. I és que abans, per no haver-se d'enfrontar als caixers automàtics, la gent gran entrava a l'interior de les oficines bancàries per treure diners, en mà, amb l'ajuda dels treballadors del banc.

Gregoria Vinagre, conserge del Casal de la Gent Gran Foto: Patri Vélez


"Feia molta falta, era imprescindible"

Bretxa digital a banda, la necessitat d'un caixer a Bellavista es fa evident quan es comprova el degoteig constant de veïns i veïnes que l'utilitzen. Durant els dos últims anys, els ciutadans han hagut de desplaçar-se fins a Granollers o Corró d'Avall per treure diners. En el primer cas havien de recórrer gairebé un quilòmetre. En el segon cas, més d'un quilòmetre i mig.

Fulgencio García explica, just després de treure diners, que "feia molta falta" i afegeix que era "imprescindible". El mateix opina Andrea Chávez que ho considera una "facilitat" que hi hagi un caixer automàtic al barri. "Ara ho tenim a prop, abans m'havia de desplaçar fins a Corró d'Avall i buscar aparcament" explica per acabar afegint: "ara puc venir caminant des de casa".

Andrea Chávez, veïna de Bellavista Foto: Patri Vélez


Les temudes comissions

No plou sempre a gust de tothom. Les persones que no tenen compte bancari a Caixa Bank, l'entitat que ha posat el caixer, es veuen obligades a pagar comissions si volen treure diners. És el cas de la Carmen Rocabayera que es queixa per aquest motiu: "no em surt a compte perquè em fan pagar comissió".

Aquesta veïna creu que "haurien d'haver posat un caixer que no fes aquestes diferències". "Que ho arreglin entre els bancs, però que tots tinguem els mateixos drets", afegeix. Sobre aquesta queixa, la conserge del Casal, Gregoria Vinagre, ho té clar: "si paguen comissió, en comptes de treure 20 euros que en treguin 300, que pagaran el mateix".

 


Carmen Rocabayera davant del Casal on hi ha el caixer Foto: Patri Vélez
Arxivat a