
La quarta edició de l'Esperit de Montjuïc ha consolidat l'esdeveniment com una gran festa del motor única a Europa, tal com demostra que al llarg de tot el cap de setmana han passat un total de 31.225 visitants pel Circuit de Catalunya. L'ampli ventall d'activitats organitzades per reviure l'època daurada de l'automobilisme de la ‘Muntanya Màgica’ barcelonina ha fet les delícies dels milers de visitants, amb un èxit que ha fet que ja estiguin confirmades les dates de la propera edició, que es celebrarà els dies 17, 18 i 19 d'abril.
Durant tres jornades, el Circuit de Montmeló ha experimentat un meravellós viatge al passat amb un pàdoc que ha transformat completament el seu aspecte habitual. Els moderns camions i "motorhomes" han cedit el seu espai a una tradicional carpa de circ, una pista d'autos de xoc, uns cavallets, un mercat, una zona de karts, un espai de jocs infantils, una exposició dels cotxes de Tintín, i fins i tot una zona amb vehicles militars i una avioneta. A més, els aficionats han pogut conèixer les iniciatives mediambientals del Circuit de Barcelona-Catalunya al Green Meeting Point, situat també al pàdoc.
Les activitats han estat diverses. Marques com Maserati, McLaren i Seat han tingut un gran protagonisme amb la celebració de diverses efemèrides i amb l'exposició dels seus models del passat, present i també del futur. També hi hagut diverses exhibicions aèries i a la pista se succeïen nombroses carreres entre automòbils d'altres èpoques que han fet les delícies dels més nostàlgics, com FIA Fórmula 1 Històrica, Trofeu Javier del Arco, Grup C, Sports Car, Gentlemen Drivers (GT) i Turismes Pre-66 .
Històrics de la Formula 1 a la pista
Entre d'altres, els aficionats que han acudit al Circuit han pogut gaudir amb la carrera de FIA Masters Historic Formula One protagonitzada per monoplaces històrics de la Fórmula 1 que van competir entre els anys 1966 i 1985, de la mà d'escuderies mítiques com Ferrari, Lotus, McLaren, Ligier, Tyrrell o Brabham.
D'altra banda, el campionat FIA Historic Sports Car Championship ha disputat la seva primera cursa de l'any aquest diumenge al Circuit i ha aixecat una gran expectació entre els assistents a l'Esperit de Montjuïc en reunir una vintena de prototips i GT'S construïts entre 1962 i 1974. El triomf ha estat per al grec Leo Voyazides i el britànic Simon Hadfield, amb un Lola T70 MK38.
Gentlemen Drivers i turismes
Al Circuit també han rodat llegendaris cotxes Gran Turisme anteriors a 1966, com els Shelby Cobra, Jaguar E-Type i Aston Martin DP214, per citar alguns exponents significatius. Com era de preveure, la victòria ha estat per a un Cobra, que dotat d'un potent motor V8 amb carburadors Weber s'ha mostrat intractable. S'ha encarregat de portar-lo fins al més alt del podi el prolífic duo greco-britànic format per Voyazides i Hadfield.
Els turismes anteriors a 1966 i els prototips han marcat bona part de l'última jornada del gran revival del motor d'Esperit de Montjuïc. Leo Voyazides i Simon Hadfield, amb un Ford Falcon, han dominat també la cursa de les Master Pre -66 Touring Cars, que sol enfrontar els grans coupé V8 americans Ford Falcon i Ford Lotus Cortina. També s'ha disputat el Trofeu Javier del Arco, de la categoria destinada als clàssics, que diumenge ha disputat la segona màniga, amb victòria del britànic Mark Bates (Porsche RSR), seguit de l'espanyol Manuel Hermida (BMW M3), igual que va succeir en la prova de dissabte.
En Grup C, Bob Berrdige ha estat l'últim a inscriure el seu nom en el palmarès de l'Esperit de Montjuïc 2014. El pilot britànic s'ha imposat a tots amb el Mercedes C11 amb el que al matí es classificava segon el seu company Gareth Evans.



