La Roca reclama de nou la reforma de la C-60 per reduir els accidents

En el tram d'enllaç amb la C-1415 i l'autopista ja s'hi han produït cinc xocs mortals

Publicat el 19 d’octubre de 2011 a les 16:30
El mapa enviat a la Generalitat: en vermell, els punts dels 5 accidents mortals. Foto: Aj. la Roca

L'alcalde de la Roca del Vallès, Rafael Ros (CiU), ha enviat aquest dimecres una carta a diversos responsables de la Generalitat, entre ells el conseller de Territori i Sostenibilitat Lluís Recoder, reclamant de nou que es reformi el tram d’enllaç entre la carretera C-60 i la C-1415, on s’han produït cinc accidents mortals els últims anys. Sense anar més lluny, en aquest punt negre de la xarxa viària el passat 6 d'octubre va morir una persona i tres més van resultar ferides de diversa consideració a conseqüència d’un violent xoc entre un camió, una furgoneta frigorífica i dos cotxes.

Aquesta és la tercera vegada que l’alcalde de la Roca s’adreça a la Generalitat per aquest assumpte: va enviar missives, sense èxit, als directors generals de Carreteres i del Servei Català de Trànsit els anys 2008 i 2010. "Des de l’Ajuntament hem advertit reiteradament de la situació de perillositat d’aquest tram entre la C-60 i la C-1415 per la manca de mitjana separadora entre els dos sentits de la circulació, i degut a l’elevat volum de trànsit que suporta", destaca el batlle en la carta enviada a la Generalitat, que adjunta un informe de sinistralitat elaborat per la policia local.

A més de reclamar que es construeixi una mitjana en el tram d’enllaç entre la C-60 i la C-1415, l’Ajuntament de la Roca demana que es solucioni el problema d’incorporació des de la BV-5105 procedent de Santa Agnès de Malanyanes, disposant "un carril d’acceleració amb la longitud suficient per permetre fer aquesta incorporació amb seguretat". I és que el consistori considera que la situació s’ha agreujat des del 2010, quan es va repintar el tram final de la C-60, en direcció Granollers, donant prioritat a dos carrils del troncal provinent de Mataró, que "si bé evita els col·lapses diaris que es produïen, també ha deixat sense carril d’acceleració la incorporació des de la BV-5105, procedent del nucli de Santa Agnès, convertint aquesta incorporació en un punt negre".