L'Hospital General de Granollers ha aconseguit estalviar un 15% del seu consum energètic amb la instal·lació, fa dos anys, de 3.000 plaques fotovoltaiques. O el que és el mateix: amb aquesta instal·lació suposa es deixen d'emetre 717,29 Tones de CO₂ a l'atmosfera.
Des del març del 2020, el centre disposa d'una instal·lació solar fotovoltaica sense excedents de 800 kWn (potència nominal), instal·lada damunt de les pèrgoles de l'aparcament. Els 2.982 panells ocupen gairebé 5.000 m2 i tenen una producció anual estimada 1.145.830 kW/any. Amb aquesta iniciativa es genera energia neta i renovable, que s'utilitza al mateix centre per autoconsum i estalvi energètic.
El projecte, treballat amb l'empresa Estabanell Energia, va suposar una inversió de 906.416,49 euros per a la instal·lació de tot el sistema i s'estima que quedarà amortitzada en els propers 8 anys.
"Aquesta acció és una aposta de l'organització a favor de les energies renovables, l'estalvi energètic i la sostenibilitat per a esdevenir un hospital sostenible i realitzar polítiques de protecció mediambiental, un dels eixos estratègics del Programa Estratègic de Responsabilitat Social Corporativa de l'Hospital", destaca l'Hospital.
Les plaques fotovoltaiques permeten a l'Hospital de Granollers estalviar un 15% del seu consum d'energia
Societat
El centre preveu amortitzar la inversió en els pròxims 8 anys
- Les plaques fotovoltaiques del centre -
- Hospital de Granollers
ARA A PORTADA
-
Esports Granollers s'aboca al Tour: estelades, eufòria i Vineggard amb mascareta Bernat Castanyer Colomer
-
Cultura El Museu de Cardedeu enforteix el vincle amb el modernisme i presenta estratègia fins a 2030 Redacció
-
-
Societat Tanca Can Guerris, la històrica botiga de vetes i fils: «Sant Celoni ens ha estat fidel» Bernat Castanyer Colomer
-
Societat Berta García, una de les millors notes de la selectivitat de 2025: «La universitat t'obre la ment» Bernat Castanyer Colomer
Publicat el
14 de març de 2022 a
les 17:37
Actualitzat el
14 de març de 2022 a les
17:55
Et pot interessar
-
Societat
Els Bombers mantenen un dispositiu d'extinció a l'incendi de Sant Quirze Safaja
-
Societat
Estabilitzat un incendi en una empresa amb risc químic a Mollet del Vallès que deixa nou ferits
-
Societat
S'esfondra part d'un pont de la Garriga afectat per les obres de l'R3
-
Societat
Resolta la fuita en un tren de mercaderies perilloses al Vallès
-
Societat
La Grossa de Cap d'Any deixa dos premis als Vallesos
-
Societat
Renfe i el Govern ampliaran finalment la freqüència dels busos entre la Garriga i Barcelona pel macrotall de l'R3
