
El president de la Generalitat, Artur Mas, ha assegurat aquest divendres que centres com La Roca Village, sumats al comerç tradicional "de sempre", estan convertint Catalunya en "un pol d'atracció comercial arreu d'Europa". Mas considera que el comerç suposa un motiu més perquè "la gent de fora vingui a visitar Catalunya". Ho ha dit precisament en l'acte de col·locació de la primera pedra de l'ampliació de l'outlet de La Roca Village, a la Roca del Vallès. El centre comercial s'ampliarà en 6.500 metres quadrats (fins arribar als 24.000) i comptarà, a partir de l’estiu del 2014, amb 40 noves botigues (ara ja en té més de 100). La inversió total és de 40 milions d'euros, i permetrà la creació de 300 llocs de treball.
Mas, acompanyat del conseller d'Empresa, el vallesà Felip Puig, i de l’alcalde de la Roca, Rafael Ros, ha explicat que centres com La Roca Village suposen un "atractiu en si mateixos", sobretot pel que fa al turisme lligat a les compres i el comerç. El president ha afegit que els inversors estrangers veuen Catalunya com "un país d'oportunitats i com un centre d'atracció turística". De fet, analitzant la inversió de 40 milions (30 van a càrrec de Value Retail, l'empresa que gestiona l'outlet, i els altres són finançats per les firmes comercials), Mas ha subratllat que "no és cert que els inversors estrangers hagin deixat de confiar en nosaltres".
Confiança en el futur de Catalunya
Mas ha avisat que la unitat de la Generalitat que es dedica a atraure inversors va fer el 2012 un 37% d'operacions més que el 2011. "És un bon baròmetre", ha subratllat. "Ningú de fora se la jugaria si no veiés el futur de Catalunya clar", ha sentenciat. En aquest sentit, ha recordat diverses inversions estrangeres en el camp de la química, l'agroalimentària, el tèxtil o l'automoció. "S'estan produint inversions que fan preveure que l'horitzó del país és bo”, ha conclòs el president.
Les obres d'ampliació de La Roca Village han començat aquest mes i, si res estrany no passa, finalitzaran l'estiu del 2014. Segons Michael Goldenberg, conseller delegat de Value Retail a Espanya, "estem invertint en el país perquè creiem fermament en el futur de Catalunya i la contribució que el turisme de compres pot representar pel creixement de l'economia en uns moments de gran dificultat econòmica". De fet, amb aquesta inversió, La Roca Village es converteix en el Village més gran de Value Retail.

