Més d'1.500.000 persones visiten Decathlon en el seu primer any a Mollet

La meitat dels clients de la botiga, la més gran de la marca a Catalunya, són de fora de la comarca

Publicat el 29 de novembre de 2011 a les 19:45
Monràs, Pros i Malo visitant la botiga de Mollet, aquest dimarts. Foto: Aj. Mollet

Aquest dijous farà un any que Decathlon obria a Mollet del Vallès una botiga de 6.000 metres quadrats, la més gran que la companyia té a Catalunya. I el balanç d'aquests primers dotze mesos de vida que fan la marca d'equipament esportiu i l'Ajuntament de la ciutat no podia ser millor, tant pel que fa a l'ocupació generada com al volum de visitants. Segons les xifres facilitades aquest dimarts per la companyia francesa, en el primer any d'obertura han passat per la botiga més d'1.500.000 persones. L'establiment atreu visitants d’arreu de Catalunya; el 50 per cent, aproximadament, són de fora de la comarca: de la Selva, el Maresme i el Vallès Occidental, sobretot. Això s'explica, segons han apuntat els responsables de Decathlon, per les dimensions de la botiga, que permeten oferir tota la gamma existent de productes de la marca en totes les vessants esportives.

L'alcalde de Mollet, Josep Monràs, també ha valorat molt positivament aquesta xifra, ja que Decathlon ha exercit de "pol d'atracció comercial per a la ciutat", no només a nivell de la província de Barcelona sinó de tot Catalunya. Un altre fet que el consistori destaca és la creació d'ocupació. En el darrer any, Decathlon ha signat 400 contractes entre joves esportistes i estudiants, majoritàriament de Mollet i els municipis de l'entorn. Els processos de selecció s'han fet amb la col·laboració de l’empresa municipal EMFO. Actualment, la plantilla de la botiga està formada per 160 persones i s'està desenvolupant un nou procés de selecció per ampliar-la fins a les 200 per a la campanya de vendes de Nadal.

Monràs també ha destacat la implicació de la marca Decathlon amb el territori, que es tradueix en la col·laboració amb diverses entitats de la ciutat per organitzar activitats esportives, ja sigui cedint les seves instal·lacions i aportant material, o organitzant activitats obertes a tota la ciutadania. Per la seva banda, el director regional de Decathlon, Eduardo Malo de Molina, i la directora nacional d'equitació de Decathlon i codirectora de la botiga de Mollet, Yasmina Pros, han explicat que, de cara a l'any 2012, volen continuar amb l’optimització de l’espai de venda per poder ampliar l’oferta de producte. Recentment s’han guanyat 400 metres quadrats que fins ara tenien la funció de magatzem. "La botiga de Mollet ha estat una de les obertures amb més èxit de la història de Decathlon Espanya", ha sentenciat Eduardo Malo.