Més de 600 escolars de Parets prenen part dels cursos d'educació viària

Publicat el 08 de febrer de 2008 a les 18:31
Pel que fa a la pràctica, s'han establert un seguit de sortides amb els alumnes. Els escolars de 2n de primària faran recorreguts pel municipi amb el bus urbà de Parets.
 
Els alumnes de 4t de primària seran els encarregats de sortir als carrers de Parets per detectar el comportament incorrecte dels conductors i vianants i notificar les infraccions comeses.  La finalitat és crear reflexió sobre els problemes de trànsit i les seves conseqüències alhora que provocar un canvi en les actituds negatives. Amb aquest taller els infants prenen consciència de les infraccions que es cometen quotidianament i com repercuteixen negativament en els vianants. D'altra banda, són els encarregats d'informar als infractors de l'incompliment de la normativa, amb sancions de caràcter simbòlic.
Els estudiats de 6è de primària, visitaran un circuit de cars que s'instal·la al Parc de Can Mulà de Mollet del Vallès per a fer educació viària, on podran practicar el que han après durant les xerrades.
 
Per últim, durant el mes d'abril, els escolars de 1r d'ESO faran un itinerari pels carrers de la població en bicicleta amb un recorregut aproximat d'uns 12 quilòmetres.  
 
El curs d'educació viària s'imparteix a totes les escoles de Parets del Vallès d'educació primària: CEIP Pompeu Fabra, CEIP Patronat Pau Vila, CEIP Lluís Piquer, Nostra Senyora de Montserrat i  ACESCO. Als dos últims centres educatius també es fa el taller per a alumnes de 1r d'ESO.