El Servei de Formació de l'Empresa Municipal per a la Formació Ocupacional (EMFO) està posant en marxa l'oferta formativa, finançada pel Departament de Treball i Indústria de la Generalitat de Catalunya, de que disposa per l'any 2005. D'una banda aquesta oferta consta de quinze cursos de formació ocupacional adreçats a persones que es troben en situació d'atur, amb edats compreses entre els 16 i els 65 anys.
Les especialitats formatives que es porten a terme versen entorn l'anglès, la informàtica, l'activitat administrativa , la infermeria, el manteniment industrial, el torn i la fresa, l'electricitat i la soldadura, amb un còmput global de 5.102 hores de formació.
En aquests cursos es treballen els aspectes teòrics i pràctics relacionats amb els diferents oficis, en diversos equipaments del municipi: les instal·lacions d'EMFO, de la Fundació Privada del Medi Ambient, del Centre Cívic Joana Barcala i al IES Mollet. Els coneixements teòrico-pràctics treballats a les aules es completen amb la realització de pràctiques en empreses de la zona.
En total, en aquests cursos està previst que hi participin uns 225 alumnes, dels quals un alt percentatge ( al voltant del 70% ) són dones.
Així mateix, amb l'objectiu del foment d'igualtat d'oportunitats, s'ha posat en marxa el programa Donaempren adreçat a Dones Emprenedores. Hi participen dotze alumnes que acaben de posar en marxa la seva pròpia empresa o bé, ho faran en breu, amb l'ajuda del Servei d'Iniciatives Empresarials d'EMFO.
Finalment, també es posaran en marxa dins del marc del Consorci per a la Formació Contínua set cursos de formació ocupacional adreçats a persones que actualment treballen i dos cursos també de formació ocupacional adreçats a autònoms. Aquestes accions formatives es destinen a persones interessades en reciclar-se en la seva professió i millorar el seu desenvolupament laboral quotidià. Les especialitats d'aquest cursos s'emmarquen dins les àrees d'administració i oficines, informàtica, manteniment i muntatge i altres especialitats com la direcció d'equips, la gestió de pimes i la manipulació d'aliments. En total s'impartiran 434 hores de formació en les que hi participaran 135 persones.

ARA A PORTADA
Publicat el 20 d’octubre de 2005 a les 13:40
Et pot interessar
-
Societat Barnusell: «Ampliar el parc d’habitatge de lloguer assequible a Granollers és una prioritat»
-
Societat L’abril de 2025 tanca amb una intensa davallada de l’atur al Vallès Oriental
-
Societat Granollers rep el reconeixement com a Ciutat de la Ciència i la Innovació
-
Societat L'Hospital de Granollers s'ampliarà amb deu quiròfans nous
-
Societat Bigues i Riells del Fai es prepara per a la campanya de prevenció d'incendis
-
Societat Quatre llocs curiosos del Vallès Oriental que has de visitar