Les lectures topogràfiques i de laboratori s’han fet de manera esglaonada, ja que primer es col·locaven dos camions sobre el punt prèviament acordat, es realitzava una primera lectura i després es col·locaven els altres dos camions per a fer una segona lectura amb els quatre vehicles dalt del pont i així successivament en cada tram.
Recordem que aquesta obra forma part del desenvolupament del Pla Parcial del sector P de Llerona, a les Franqueses del Vallès. El projecte s’ha executat per dotar de més sòl industrial el municipi amb l'ampliació del polígon industrial del Pla de Llerona per la seva part sud, cap al límit amb el terme municipal de Canovelles. Amb les obres s’ha realitzat el parc del Falgar i el pont sobre el riu Congost que enllaça l'avinguda d'Europa i el Camí antic de Vic.
El pont s'ha plantejat per tal d'absorbir les necessitats del trànsit que en aquests moments es resolen a través de dos guals construïts al davant de la llera del riu Congost, que són insuficients, i que sempre que plou es tanquen per a seguretat de conductors i vianants. El pont s’ha construït a l'altura del carrer de França, on s’ha realitzat una rotonda per facilitar l'accés a la transitada via d'Europa. La instrastructura té una llargada de 140 metres i una amplada de 14 metres. La calçada té una amplada de 8 m. amb un carril en cada sentit, amb dues voreres a cada banda, una de les quals disposa de carril bici.
El nou pont s’obrirà al trànsit a finals de mes, quan finalitzin els darrers treballs, s’ha d’instal·lar encara l’enllumenat i acabar la rotonda de la via Europa, els tràmits administratius i es recepcioni l’obra per part de l’Ajuntament.