En aquesta ocasió, l'entitat ha portat a Catalunya 176 infants i joves, la majoria d'entre 6 i 14 anys i alguns de 15 a 17. Més de 100 (nens i nenes d'entre 6 i 12 anys) repeteixen l'experiència d'acollida amb famílies catalanes, una desena de Granollers. A més, entre altres municipis del Vallès Oriental, destaca la col·laboració de famílies de les Franqueses del Vallès, Canovelles, la Roca del Vallès, Lliçà de Vall, Lliçà d'Amunt, Llinars del Vallès, Santa Eulàlia de Ronçana i Montornès del Vallès.
L'acollida estiuenca s'aprofita perquè aquests infants i joves rebin atenció mèdica, amb revisions específiques de pediatria, oftalmologia i odontologia.
A més de la cobertura sanitària de l'Institut Català de la Salut, l'Associació Vallès Obert compta amb la col·laboració d'alguns professionals i centres sanitaris i institucions com l'Ajuntament de Granollers.
A l'acte de recepció, hi participarà el president de l'Associació Vallès Obert, Manuel Pedraza, acompanyat d'altres membres de l'entitat i de representants municipals.
Els infants i joves presents rebran un obsequi de l'Ajuntament.
L'acte acabarà amb un berenar per a tots els assistents.