Abans no arribi el fred avui us portem un plat consistent. Preparem un estofat de vedella a la que courem acompanyada de cervesa que farà la carn més amorosa i, a la vegada, li eliminarà el greix que pugui tenir.
Ingredients per a 3 persones:
2 porros petits
1 ceba gran
80 grams cansalada fumada tallada a daus
1 rajolí d’oli d’oliva extra verge
600 grams de vedella per fer estofada (jarret)
1 cullerada sopera de farina
1 fulla de llorer
330 ml. de cervesa tipus pal lager (Heineken)
Aigua mineral
1 nou de mantega
1 rajolí de brandi
Sal i una miqueta de pebre negre acabat de moldre
Preparació:
Tallem el porros i la ceba. Reservem.
En una cassola ample sofregim el daus de cansalada, una vegada ben daurats retirem l’excés de greix que han deixat i afegim un rajolí d’oli, incorporem els porros i la ceba reservats, juntament amb un polsim de sal i pebre. Deixem que es sofregeixi una estona.
Mentre sofregeix tallem la carn en trossos grans com per estofar i la salpebrem.
Una vegada que les verdures ja estiguin sofregides, hi afegim els daus de carn juntament amb la fulla de llorer i la cullerada de farina tot donant unes voltes per tal de coure la farina i que no tingui gust a cru. Tot seguit incorporem la cervesa i deixem que arrenqui el bull, que serà el moment de posar-hi l’aigua, tornem a salpebrar i tapem la cassola per espai d’uns 50 minuts a foc suau. Passat aquest temps comprovem que la carn estigui ben cuita i tendre, si no fos així tornem a tapar i coure fins que estigui ben tendra.
Passem la salsa per el colador xinès, si trobéssim que ha quedat molt liquida, la tornarem a posar a la cassola i la deixem reduir per tal que agafi consistència. Per últim incorporarem la nou de mantega i el rajolí de Brandi.
Jo l'he servit amb una crema de celerí cuit amb llet i decorat amb porradell.
Recepta inspirada en Estofado a la cerveza de Martin Berasategui
RECEPTA Estofat de vedella a la cervesa sobre llit de crema de celerí
Cada cap de setmana, les millors receptes

- Estofat de vedella a la cervesa sobre llit de crema de celerí. -
- Manel Baxerias
ARA A PORTADA
-
-
El Torneig d’Històrics del Vallès Oriental 2025 se celebrarà del 29 d’agost al 6 de setembre Redacció
-
"Són 50 històries d'esforç, passió i talent a la comarca del Baix Montseny" Bernat Castanyer Colomer
-
Catalunya afronta la segona onada de calor: quan i on s'assoliran temperatures extremes? Arnau Urgell i Vidal
-
Publicat el 06 de setembre de 2019 a les 18:51
Actualitzat el 06 de setembre de 2019 a les 18:55
Et pot interessar
-
Societat El Consell Comarcal del Vallès Oriental assegura que ja ha pagat a totes les escoles per cobrir les beques menjador
-
Societat Una manifestació a Montornès demana esclarir la mort del jove abatut per la policia
-
Societat Pedregada a l'AP-7: es generen cues importants i Trànsit demana precaució
-
Societat La Festa Major de Blancs i Blaus 2025 de Granollers arriba amb un programa de més de 250 actes
-
Societat Granollers destinarà quasi tres milions d'euros a rehabilitar la muralla medieval
-
Societat Nova planta de Grifols al Vallès Oriental per doblar la capacitat de fraccionament de plasma